Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

"İstiridye çocuğun hüzünlü ölümü" Tim Burton

Dün D&R'da gezerken, kitaplara bakarken önceden duymuş olduğum kitap gözüme çarptı.
Tim Burton'un şiir kitabı. Her zamanki gibi "sıradışı ve tuhaf".
Şiirlerin yanında fotoğrafları var ve ben de fotoğrafları taradım bir güzel. Şimdi sizinle paylaşıcam iki tane şiiri..



-Çöp Çocuk ve Kibrit Kız'ın Aşkı-


Çöp Çocuk bayılıyordu

Kibrit Kız'a

Hele çok ateşli duran

sevimli hatlarına









Ama ne kadar sürebilirdi



bir çöple kibritin aşkı?

Çöp Çocuk'tan geriye

sadece külleri kaldı.








-Çok Gözlü Kız-
Gezerken bir gün parkta
Şaşıp kaldım bir anda
Bir sürü gözü olan
Bir kız vardı karşımda

Gerçekten çok güzeldi
(bir o kadar şok edici!)
Ağzı da vardı tabii
Muhabbet ilerledi

Konuştuk çiçeklerden
Gittiği şiir derslerinden
Gözlük takacak olsa
Çekeceği dertlerden

Bu kadar çok gözü olan
Bir kız tanımak harika
Ama sırılsıklam oluyorsunuz
Ağlamaya başlayınca.


http://fizy.com/s/1m9vyi

61 yorum:

  1. Tim Burton'dan rica edicem o gitsin animasyon filmi falan çeksin, şiir yazmasın :D

    YanıtlaSil
  2. Mpckingbird ama ama ben sevmiştim:)

    YanıtlaSil
  3. Ben bayıldım ya çok güzeller bence..Özellikle de çok gözlü kız'a :)

    YanıtlaSil
  4. yaprakcım sevindim beğenmene.

    YanıtlaSil
  5. harika! mutlaka alınmalı bu. hatta hediye edilirse çok hoş olabilir :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de çok sevdim.
    'Kayıp Gül' diye bi kitap var. Üstünde 'Küçük Prens tarzı sevenlerin seveceği bir kitap' gibi bişi yazıyor. Bu kitap da öyle... Küçük Prens sevenlerin seveceği bir şiir kitabı :)
    Sevdim... :)

    YanıtlaSil
  7. Voodo Girl'dür benim favorim:

    Her skin is white cloth,
    and she's all sewn apart
    and she has many colored pins
    sticking out of her heart.

    She has many different zombies
    who are deeply in her trance.
    She even has a zombie
    who was originally from France.
    But she knows she has a curse on her,
    a curse she cannot win.
    For if someone gets
    too close to her,
    the pins stick farther in.

    :)

    YanıtlaSil
  8. bu kadar çok gözü olan
    bir kızı tanımak harika
    ama sırılsıklam oluyorsunuz
    ağlamaya başlayınca.

    çok güzelmiiiiş (:

    YanıtlaSil
  9. Sam Andrews, bak güzel fikir verdin. Arkadaşıma vereceğim bir doğumgünü hediyesi olabilir :)

    rengarenk, Kayıp Gül'ü de merak ettim şimdi.. Görürsem onu da alıcam ve sevmene sevindim:)

    girl with the red ballon, ben de orasını çok sevmiştim zaten;)

    YanıtlaSil
  10. Ayris'cim ben de aynen kitaptan yazıyim o zaman, tercüme ediyim aynen :) Voodoo Kız'ı:

    Beyaz bezdendir teni
    Yamalar her yerinde
    Ve rengarenk iğneler
    Saplanmıştır kalbine

    Sahip olduğu güzel
    Hipno-disk gözlerle
    Erkekleri hemen
    Alıyor etkisine

    Çeşit çeşit zombiler
    Hep etkisi altında
    İçlerinden birinin
    Memleketi Fransa

    Ama Voovoo Kız lanetli
    Hem de sonsuza kadar
    Biri ona yaklaştığında

    İğneler daha da derine batar..

    YanıtlaSil
  11. Çok uzun zaman önce Tim Burton hayranı bir arkadaşımın elinde görmüştüm bu kitabı. O zamanlar "Aman yeaa" diyerek bırak okumayı kitabın kapağına bakmaya bile tenezzül etmemiştim. Önyargılarımı kırdığın için teşekkür ederim Mia Wallace. En kısa zamanda alacağım bu kitabı. (:

    YanıtlaSil
  12. Şiv'a'cım.. buna çok sevindim, ve de şımardım adeta:)

    YanıtlaSil
  13. Haha :) İyi ki yazmışsın çok sevdim. Hemen alınmalı :)

    YanıtlaSil
  14. Yalnız ben bu çok gözlü kıza takmış bulunmaktayım. Kadın dediğinin gözü dışarda olmaz, beyinden başkasını görmez.
    Bu ne yahu, her kesi kesiyo kız maşallah :))
    Çok gözlü kıza sesleniyorum, bu kaç..?
    Verdiği cevabı duyar gibiyim... Bilemedi ama, kalın 5'ti... :)) :P

    YanıtlaSil
  15. Mrv. Natural, sanırım bu yorumlardan sonra bir kaç şiir daha paylaşıcam gaza geldim :)

    Hayalin Derinlikleri, ama ama o kızın ne suçu var bak gözlük bile takamıyor.
    Dur M.İ.A kişiliğim bunu bir araştırsın bakalım :p

    YanıtlaSil
  16. Tim Burton gitsin işini yapsın dicem de, yönetmenliği şairliğinden berbat, en iyisi şiir yazmaya devam etsin.

    YanıtlaSil
  17. Kızın piyasayı kesmesi bir yana, engelleri kaldır hareketlerini hep desteklemişimdir. Kıza şahsi bi takıntım yok yani :/

    Optik sektörüne yeterli arge olanakları sağlanmalı artık bu resimden sonra.

    YanıtlaSil
  18. Neyin Peşindesin, sanırım sen Tim Burton'un yaptığı hiçbir şeyi beğenmiyorsun ama yine de şiir yazmaya devam etsin demen hoşuma gitti (ne kadar iyimserim) :)

    Hayalin Derinlikleri, tamam kızma sakin ol..
    optik sektörle ilgili söylediklerine katılıyorum. Bu işe bir el atsan:)

    YanıtlaSil
  19. Mia'cım valla okudum moralim yerine geldi, çok gözlü kız çok güzelmiş, sen en güzellerini mi seçip koydun yoksa diğerleride böleyse alınır kesin bu kitap.. :)

    YanıtlaSil
  20. hiç haberim yoktu şiir kitabından çok severim Tim Burton'ı.en yakın zamanda şiir kitabını almayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  21. Ben sana kızabilir miyim güzel insan... :)
    Hayır bir insan olarak kızasım gelebilir belki ama tehlikeli bir ajansın sonuçta, vesselam...
    Sonuçta bu şartlardan ötrü ben sana kızamam. Ama bi gün ajan olayım, o zaman görüşürüz. :))
    Şaka şaka o zamanda kızmam.
    Belki tabancam kızar :))
    Tabi ki buda şaka.... diye devam eder bu hikaye.

    Bu arada bu yorumda edebi kişiliğimi bir keneara bıraktığımı farkettim ya.
    Şiirler hoş gerçekten.Ama çöp çocuk ve kibrit kız daha çok hoşuma gitti. Görüldüğü üzre ben bu çok gözlü kıza kesin takmışım :))

    YanıtlaSil
  22. ribellecim daha güzelleri var ama resimler fazla olduğundan paylaşmam uzun sürer diye, yoksa hepsi güzel yalnız 5 dakikada biten minik bir kitap:)

    YanıtlaSil
  23. Rica etsem benim hayatıma da bir tim lütfen :) yerim ben onun hayal gücünüüü... bayıldım ve ben de alıp karıştırmalıyım bunu.

    YanıtlaSil
  24. ozaman çok güzelmiş canım :D almak lazım :D

    YanıtlaSil
  25. Ya Tim Borton ya. Beyninde yaşamak vardı şimdi.

    YanıtlaSil
  26. banu bilgi, teşekkür ederim canım:)

    Hayalin Derinlikleri, gerçekten o şaka öyle devam ederdi bırakmasaydın. Buna eminim:)

    Ayrıca evet sen gözlü kıza takmışsın yazık halbuki nasıl da mağrur görmüyor musun.. (acındırayım biraz)
    Sonuç olarak beğenmene sevindim:)

    YanıtlaSil
  27. Miraycım sana bütün tümler kurban olsun..

    Vasıfsız nöronlar birliği, teşekkür ederim.
    modanarsist, sıradışı belki ondan.. :)

    YanıtlaSil
  28. modanarsistciim hem sen boşver Tim'i benim yazılarımı oku o zaman :)

    YanıtlaSil
  29. yaratıcı :) aynısının kendime uyarlanmış halini çizmeye başladım geçenlerde :)

    YanıtlaSil
  30. çizimdefterinin çizeri, hoşgeldin :) ve blogun çok ilgimi çekti

    YanıtlaSil
  31. hüüüü:((( çok güzeldi ve dokunaklı:(

    Bu kadar çok gözü olan
    Bir kız tanımak harika
    Ama sırılsıklam oluyorsunuz
    Ağlamaya başlayınca.

    :)))))) çok da şeker:)

    YanıtlaSil
  32. hoşbulduk :) çizimle ilgili olan mı yoksa günlük olan mı diyeceğim ama çizimle ilgili olandır kesin :)

    YanıtlaSil
  33. bugün bir arkadaşım daha aldı bundan. ben de istiyorum. ayıp olmaz ise havmaç miacığım ?

    YanıtlaSil
  34. Tim Burton artık benim için tescilli bir delidir :)

    YanıtlaSil
  35. Judyciimmm ne güzel yorum yazmışsın öyle :)

    çizimdefteri evet çizimle ilgili olanıydı ama şimdi günlüğü de bakıcam:)

    Larien'cimm 14 tl canım.

    cipsiicimmm, teşekkür ederim sens evdiysen tamamdır.

    cemo, haklısın:)

    YanıtlaSil
  36. ben kayıp gül'ü okudum, bana göre berbat bi kitaptı ve küçük prens'le adının aynı cümlede geçmesi bile ayıp... çok az kitap için berbat demişimdir ama gerçekten, hiç tavsiye etmem.

    YanıtlaSil
  37. Sam Andrews, bu yorumun beni düşündürdü açıkcası ama ben görünce dayanamam merak ettim bir kere:S

    YanıtlaSil
  38. C3Moi, teşekkür ederim ben aldım zaten:) ama sağol yine de.

    YanıtlaSil
  39. bayıldım çok güzel bir post olmuş

    YanıtlaSil
  40. antisiz çok teşekkür ederimmm

    YanıtlaSil
  41. şiirler zaten güzel şarkıyla da beni bendenn aldıın :)

    YanıtlaSil
  42. Rosamond, sonunda! diyorum neden kimse şarkıya yorum yapmıyor :( ehe sağol canım:)

    YanıtlaSil
  43. ben bayıldım,şiirine de resimlere de.
    Alsam mı diye düşünmeye başladım.:D
    Ama param olunca alırım,ancak sigara şu anda.:D

    YanıtlaSil
  44. duyguselicimm olsun bir ara alırsın. Hatta kitapçı da görüp ayaküstü bile okuyabilirsin o derece kısa minik bir kitap ama ha kitaplığımda olmasını istiyorum diyorsan o ayrı ki ben o "kitaplığımda durmasını istiyorum" diyenlerdenim :)

    YanıtlaSil
  45. Benim kızım (1.oda) geçen yıl okumuştu bu kitabı, zaten Tim Burton filmlerinin hayranıydı, kitabı da çok beğenmişti.

    YanıtlaSil
  46. Tim Burton'un Beetle Juice filimi arşifdeki vazgeçilmez filimlerimdendir ...
    bu şiiirlere bayıldım anlayana çok anlamlı şiirler..
    bu şiir kitabınıda temin edip arşivime dahil edicem en kısa zamanda...
    paylaşımların için tşk ederim ...

    YanıtlaSil
  47. Tim herşeyin en güzelini yapıyo(filmleri,şiirleri) hakedio(açık zaten) ve sahip(helena ve bol para, bide oyuncu olarak istediği zaman kullanabileceği Johnny), o kadar bence =)))

    YanıtlaSil
  48. Çöp çocuk ve kibritçi kızın aşkı güzel bence :)

    YanıtlaSil
  49. 7. oda, çok sevdim yorumunu, 1.oda'yı da izlemeye aldım;)

    Kelebek, evet beerle juice gerçekten süperdir. Al kitaplığında bulunsun:)

    Aslan Rebeccam! işte tim burton diyorsak sen burda olmalısın, bak heleneyı koymuşsun avatara:)
    Tam senlik ehe:)

    francessa mckennitt, bence de;)

    YanıtlaSil
  50. Yıllar evvel (5 sene kadar önce) Vincent'ı izlediğimde Tim Burton'ın farklı maharetleri de olduğunu farkedip admın bir kez daha hastası olmuştum. Sanırım şu an bu dalganın 2.sini yaşamaktayım. Tenks tu Mia... Ben de alacağım bu kitabıııı :)

    YanıtlaSil
  51. Mentally blind, teşekkür ederim canım:)

    Rory, woww ben de sevmeni sevdim :)

    YanıtlaSil
  52. Zennubecim deli kızz beğenmene sevindim:)

    YanıtlaSil
  53. hemen alıcam :) çok sağol paylaştığın için bayıldım:)

    YanıtlaSil
  54. unicorn, al tabi canım sevindim yorumuna:)

    YanıtlaSil
  55. Aaah, bayılırım! Bu adamın şiirlerinin derin anlamları mı vardır? Yoksa ben okuya okuya kendi kendime derin anlamlar mı uydurmuşumdur bilmem ama bayılırım işte! Tim'in şiirlerine de bayılırım, Mia'nın bloguna da!:)

    YanıtlaSil
  56. ayl-incim, çok teşekkür ederim ben de yorumlarına bayılırım :)

    YanıtlaSil