Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Doğum günü Yazısı.

İlk planım, ablamın doğumgününden bir gün önce kısır yapmaktı ki bir gün sonra soğusun, daha bir güzelleşsin. (Mia'nın mimleri kadar kısırı da meşhurdur)

Ama o gün bizim doğumgünü kızıyla alışverişe çıktık. Aman efendim "öyle güzel olalım, böyle şık olalım, gece dışarı çıkınca bütün gözler üzerimizde olsun" isteğiyle birlikte girmediğimiz mağaza kalmadı. Ve sonunda bir kaç bir şey aldık. Tam eve gelicektik ki, ablamın en yakın arkadaşı Muzy aradı ve onlara gittik.

Ben hep hadi kalkalım eve gidelim havasındayım. Çünkü daha eve gidicez, sonra ablam uyucak, bir de üzerine ben çaktırmadan kısır yapıcam.

Eve gittiğimizde saat gece 4'tü ve ben ablamın uyumasını bekleyip kısırı yapmaya başladığımda saat sabah 6'ydı. Uyuduğumda ise saat 7,30'du.

Sabah uyandık ama doğum günü kızının daha bir dolu işi vardı ve bensiz bir şey yapamazdı.

Önce kirpik taktırmaya gittik. Sevgili ablam kalıcı kirpik taktırdı. Böyle tek tek taktılar o kirpikleri. Ben onu beklerken yapacağım şeyleri düşünüyordum ki sonra kendimi kuaförde buldum. Ve tam 3 saat kuaförde ablamın saçına bir dolu şey yapılırken ben,
"Diksiyon sertifikamı almaya gidicem" diyerek kaytardım. (onu da aldım ama süper bahane oldu)

O kaytardığım sırada, ablamın çok beğenip henüz almadığı eteği aldım. Sonra babamla buluştum (bunu da önceden babamla ayarlamıştık)
Ablama pasta almaya gittik. Ben pastayı seçtim, babam aldı. Mumları alırken satıcıya,
"Bir de o cız eden şeylerden (maytap demek istiyor) " dedi.
***

Ablam geçen gün şöyle bir sitem etmişti.
"Ya eskiden ne güzel leblebi tozları vardı, artık neden satılmıyor yaaa:("

Ben de leblebi tozu satan yer bilmiyorum ve onu aricak vaktim hiç yok. Gittim bir kuruyemişciye, aldım leblebileri attım çantaya.

Sonra kuaföre gittim. Ablam "çok geciktin" diye surat yaptı ama kimin umrunda?

Eve geldik, Muzy de geldi. Ablamla Muzy bizim odada gece için bir güzel süslenirken ben çaktırmadan leblebileri mutfak robotunda bir güzel toz haline getirdim. Sonra annemle birlikte böreği yaptık. Bu sefer yardım aldım çünkü ben de hazırlanıcaktım ve saat geç olmuştu.

Pasta geldi, mumlar üflendi, hediyeler verildi. Tam bütün hediyeler bitti sanılırken; ablama beklemediği anda bir kase içine koymuş olduğum, toz haline getirdim leblebi tozunu uzattım.

İstiyordum ki; çok şaşırsın, deli gibi sevinsin, 'aaa inanmıyoruuummmmmmm nasıl aklına geldi yaaaa' desin, boynuma atlasın.
Ama yok. Bizim kız şaşırdı ama pek sevinmedi. Yani sevindi ama yapmacıktı biraz. Sonra bana da saçma bir sürprizmiş gibi geldi.
Koca kıza yıllar sonra,
"al ye, aman öksürmeee"
"ama şey yapmaa ya dur boğazına kaçmasın dikkat et"
"su getirin suu suu" tablasonu yaşatmak belki de komikti.
***

Neyse kısa süreli bir yüz kızarmasından sonra süslenip Taksim'e gittik. Maytte diye bir barda önce biraz canlı müzik dinleyip içtikten sonra Line'a
Sarp'ı dinlemeye gittik.
Bir güzel
Siyahın Matemi, ve Tek Başına' dinledik. Bağıra bağıra eşlik ettik.

Özellikle yeni yaşına sevgilisiz giren ablam "benim gibi boynu bükük, gözü yaşlı tek başınaaaa" diye iyice coştu.

Saat 5. Taksim boş. Ama sokak çalgıcıları hala çalıyor. Biz 5 genç oynuyoruz. Alkış tutuyoruz. Saçma sapan resimler çekiyoruz. Derken saat 6'da evde oluyoruz.

Ve bir gün sonra; yani bugün, yeni ayılan erkek kardeşim dün çektiğimiz fotoğraflara bakarken ancak dank ediyor ve diyor ki,
"Bildiğin şey Sarp mı?
Annem Annem?"
***

Ve bugün ev acayip soğuktu. Doğalgaz bozulmuştu. Battaniyelere sarıldık, oturuyoruz.
Eskiden çok daha soğuk bir evimiz vardı. Öyle soğuktu ki, soba yeteri kadar ısıtmıyordu.
Yazın tek tek yatardık ama kışın annem, ablamla bana kocaman bir yer yatağı yapardı. Birlikte yatardık ki ısınalım. Biz ablamla küçükken ısınmak için sarılarak uyurduk.

Bugün aklımıza bunlar geldi. Ben ablamın tek kişilik yatağında yanına kıvrıldım. Ona sarıldım.

"Dün eğlendin mi?" dedim.
"Çok eğlendim" dedi.
"Bunları bloga yazıcam, leblebi tozunu da" dedim.
"Beni boğma girişimini mi?" dedi.
***

Bu ara sabırsızlıkla beklediğim tek şey,
Cem Yılmaz'ın -muhtemelen Ocak ayında- çıkıcak yeni stand-up gösterisi ve
French&TB'nin muhteşem kitabı!
Ek olarak bir de
şunu okuyun.

28 yorum:

  1. sabah geldim ilk iş bloga bakmak oldu :) sayende gülümsedim.ablan çok şanslı harika bir kardeşi var.leblebi tozuda mükemmel bir süpriz olmuş :D

    YanıtlaSil
  2. Kısıra bayılırım, öğrenci evimizde hep kısır partisi yapardık kızlarla ve hatta sonra erkekler de dahil oldu :)
    Bi de bir sevgilimi evinde yaptığım kısırımla tavlamıştım :p
    Nice nice güzel yılları olsun ablanın, iyi ki doğmuş...

    Buradayım-hep okuyorum-canım benim, seni de çok seviyorum...

    Öperim**

    YanıtlaSil
  3. mutlu yıllar ve iyi bayramlar dilerim :)

    YanıtlaSil
  4. canım ne güzel eğlenmeşiniz:)leblebi olayına çok güldüm:) keşke sende ağzına alıp yusfyusuf deseydin ablanın suratına doğru :)))

    YanıtlaSil
  5. ablana nice mutlu yıllara, tüm hayatınızın böyle kardeş dayanışması içinde geçmesi dileği ile :)

    YanıtlaSil
  6. muyurtcum, çok teşekkür ederim gülümsetmek hoşuma gitti:)

    Ayriscimm!:* nerelerdesinnn:(
    Çok teşekkür ederim canım yaa ben de kısırı çok seviyorum ve benim de tavlamışlığım vardır:)

    NiLaycım teşekkürler:)

    cellycimmm yapamadım kızarıp kalmıştım:)

    küfkedisi, çok teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
  7. benim canım miacım.
    nasıl bir şekersin sen diyerek okudum yazını, sonunda da nasıl şahane bir insansın dedim, bizi de eklemiş ya tatlım benim!
    sürekli sürpriz düşün sürekli ince ol, yorulmuyor musun bu kadar tatlı olmaktan anlamıyorum ki
    öpmüyorum, sarılıyorum

    YanıtlaSil
  8. Miacım etrafındaki kişiler gerçekten çok şanslılar:)

    YanıtlaSil
  9. Mia Taksimde bir güzel eğlenip coşmuşsunuz ablanla ne güzel :)
    Ablanla eğlenmene sevindim Kısıra ben de bayılırım. Ablan çok şanslı
    Senin gibi bir kardeşe sahip :)
    Herkese nasip olmaz bu
    Leblebi tozu fikri çok hoştu :)

    YanıtlaSil
  10. Ay resmen canımkısır çekti yazıyı okuyuncaaa, Mia çok kötüsüüün :P
    Yalnız benim aklıma bir şey takıldı.
    Hani ailesiyle yaşayan -bilhassa- kızların en büyük sıkıntısı gece dışarı çıkmaktır ya... Siz ne güzel Taksim'de eğlenmişsiniz bak, süslü püslü hem de sabah 6'ya kadar. Peki anlamadığım nokta şu ki buna izin veren baba, iş yeri karşıda diye çalışmanı istemeyen baba değil mi aynı zamanda? Hani belki d.günü falan diyedir ama benim çok kafama yatmadı gibi... Bu soru biraz çok ailevi ve özel oldu gibi... İstemezsen cevap verme taklım, huylarım yoktur hiç alınmak gibi... :)

    YanıtlaSil
  11. ben de Mia kısırı istiyorum, ablana selamlar =)

    YanıtlaSil
  12. Frenchimm yirim senii.. tabi ki eklicem sizi hep aklımda;)
    Ben de öpmüyorum sarılıyorum! hug hug

    LoveMeorleaveMe, teşekkürler:)

    Marla, uvv utandım:)

    Vişne Çürüğü, ben de çok şanslıyım sizin gibi takipçilerim olduğu için;)

    memtally bling, böyle düşünmekte haklısın ama bu baba o baba işte.. O yüzden ben de çok üzülmüştüm ve tepkisine anlam verememiştim.
    Aslında çok rahat değilim her gece ohh eller havaya kopmuyprum ama kardeşlerle izin veriyor :)

    Rebeccacımm, sen iste ben yaparım muck :)

    YanıtlaSil
  13. Ablana Nıce Seneler Dılıyorum Ikınızde Sanslısınız ve Ablan Senın Gibi Kardeşi Oldugundan Gurur Duyuyordur Canım İyi Bayramalar Diliyorum ve İyi Akşamlar :)

    YanıtlaSil
  14. ™ мγdяєaмcimm, teşekkür ederiz ablamla birlikte:)
    Sana da şimdiden iyi bayramlar muck:*

    YanıtlaSil
  15. Mia'm Mia'm!! Sen de mimlisiiin!!

    http://mellynindunyasi.blogspot.com/2010/11/garip-alskanlklarm-mim.html

    YanıtlaSil
  16. ne kadar güzel günler geçirmişsin mia. bende abla ve doğum günleri istiyorum. iyki doğdunuz :)

    YanıtlaSil
  17. Senin artık mimlerin kadar sürpriz doğumgünlerin de meşhur oldu Mia :)

    YanıtlaSil
  18. MeLLy'cimm teşekkür ederim!

    ay esniyorum, sen de iyi ki doğdun ;)

    francescam, sorma yahu bana da öyle geldi ve ara verdiğim mimlere geri dönüş yapıyorum :)

    YanıtlaSil
  19. Yaaa süper bir doğum günü plani ve leblebi tozu aşiri ince bi düşüncee!

    Ben ilk sizdeki doğum günümden sonra,başka bir yerde kutlamam artik demiştim.Hakliymişim.Senden daha ince düşüneni ben nerden bulayim??

    Şu eller havaya ortamlarina bi türlü beraber akamadik, buraya gel de akalim artik!Burda serbestim haa! :D

    YanıtlaSil
  20. Feli Jo, yerim senii.. :)
    aynen şimdi sen yoksun buralarda akıcam ortamlara ama bi senle kopamadık Feli'm! :(

    YanıtlaSil
  21. yine çok duyarlı tatlı bir yazı ve senin tatlı doğumgünü hazırlıkların :))

    kısır, kuaför, etek, leblebi tozu :)
    ablanla uyuman. :)) çok tatlı.

    börek ustası olacaksın bir gün :))

    ablanı da seviyorum artık. :)

    dizüstü ilk 2'yi okudum.
    3'ü okumadım. güzeldir sanırım.
    french ile tb tanımıyordum.
    iyi bişey bence kitaplarının çıkması. eleştiri her zaman olur.
    okumayan okumasın.

    YanıtlaSil
  22. deepblueeagle, ablam da çok tatlıdır ya canım benim.. Şu an evde değil ondan özledim böyle gaza geldim:)

    dizüstü 3 en güzeli.
    Tb ve french'in kitapları kesin daha da güzel olucak ve dedğin gibi okumayan okumasın ama bu blog da yazan arkadaşlar neden eleştiriyor di mi?
    Sonuçta hepimiz bloglarda yazıyor. Eleştirmek çok kötü.

    YanıtlaSil
  23. ehehhe ben senin ablanı sevdim yaaa :))) bi de cız eden şeyler beni benden aldı :)))

    YanıtlaSil
  24. Mysterycim, teşekkür ederim canım:)
    Ve o cız eden şeyler.. ah babam :D

    YanıtlaSil
  25. Ahh ahh benim kardeşim de bana böyle sürprizler yapsa, leblebi tozuna da razıyım :)) leblebi tozu çok sevimli olmuş ama sanki zamanlaması yanlış olmuş.eve döndüğünüzde verseydin tepkisi farklı olabilirdi :)

    YanıtlaSil
  26. Maya'cım zamanlamayı tutturamadım desene :)

    YanıtlaSil
  27. İyi ki doğdun Mia'm (: Mutlu bir yaş geçirmen dileğiyle (: Tüm dileklerin kabul olsun (:

    YanıtlaSil