Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Mia ve Dişleri

Daha önce size dişçide damağımın uyuşmasını beklerken post yazmıştım. Ama hiç dişle ilgili takıntılarımı anlatmamıştım.

Küçükken dişçiden çok korkardım ve şu yaşıma kadar hiç dişçide diş çektirmedim. Hep bir şekilde kendisi düştü ya da annem iple çekti. Ve sürekli "hayatta dişçiye gitmemm!" diyerek büyüdüm. Sonra ne mi oldu?

Geçen sene tam 6 ay boyunca her hafta dişçiye gidip geldim. Sizin anlicanız o lafı bir güzel yedim.

Ondan sonra da böyle de bir manyak oldum işte. Çantamda diş ipiyle geziyorum. Diş arası fırçam bile var. Sürekli yeni uçlar alıyorum ona. Bir güzel inceden kalına sıralıyorum. Sabah akşam dişlerimi 5 dakika fırçalıyorum. Gargaramı yapıyorum. Tekrar diş ipimi kullanıyorum. Sonra sabah oluyor tekrar bunları yapıyorum, tekrar tekrar tekrar tekrar..

Hatta bir kere dişlerimi fırçalayamadan uyuyakalmıştım. Ve resmen kabus görmüştüm. Evet bana göre kabus bu. Dinleyin.

Uyanıyorum hemen dişlerime bakıyorum. Bakteriler dişlerimi ele geçirmiş. Elime diş fırçamı alıyorum ama rüyamdaki kocaman bir fırça. Başlıyorum dişlerimi fırçalamaya ama saatler sürüyor. Sonra içeri doktorum Aslı Hanım giriyor.

"Mia nasıl olurda dişlerini fırçalamadan uyursun? Bunu nasıl yaptınn? Sana o kadar yaptıklarımdan sonra.." diyor ve bana korkunç bir bakış fırlatıyor. Ben de "ama ama ama ama.." diye gevelerken uyanıyorum.

Ve uyandığım gibi soluğu banyoda aldım. Bir elimde fırça, bir elimde diş ipi sırasını bekliyor. Ben o hızla fırçalarken bir yandan "pis bakteriler, şu an hepiniz ölüyorsunuz, ohh canıma değsinn" diye düşünüyorum.

Neyse o 6 aylık süreçten sonra dişlerimle ilgili hiçbir sorunum kalmadı derken geçen diş etim aylar sonra ilk defa kanadı. Ve arada bir kanamaya devam ediyor. Bir dişimde de ağrı var ve sanırım tekrar bana dişçi yolları göründü :(
***
Ayrıca 20'lik dişim için damağımda yer yokmuş, onu da çekiceklermiş. Yani hayatımda ilk defa dişçide diş çektiricem o da 20'lik diş!
***
Son olarak, inanirsakolurbence bir çekiliş yapıyormuş. 33. yoruma kolye hediye edicekmiş, bir şansınızı deneyin bakalım :)

58 yorum:

  1. Birincisi dişçiye gitmekten nefret etmeyen bizden değildir.

    İkincisi benim de damağımda yer olmadığı için bütün (4) 20'lik dişlerimi çektirmek zorunda kaldım geçen sene. Çok eğlenceliydi, ciddi yazıyorum ama bunu gerçekten öyleydi! :)

    Ehe son olarak, mesajlaşırken uyuya kalmayan da bizden değildir.

    YanıtlaSil
  2. Anaa ben de böyle düşünürüm. Dişçiye gitmem derim ama dişçiye gideceğim elbet bir gün.
    Geçmiş olsun Miacım. Ya o rüyana da koptm ha. hahaha :D
    Bak işte bilincaltına iyice yerleşmiş bu durum. Rüyalarına bile giriyor artık. Diş ağrısı kadar berbat birşey yoktur. Bilirim.. Tekrar geçmiş olsun ^_^

    YanıtlaSil
  3. Mia, gecmis olsun ,dis insanlik icin kucuk ama derdi buyuk iste n'apcan. 20lik dis icin de kolay gelsin

    YanıtlaSil
  4. Hiçbir zaman dişçiden korkmadım, senin kadarda bakmıyorum dişlerime, tek ihmal etmediğim dişlerimi fırçalamaktır.

    Dişçinin dişimi uyuşmadan çektiği, içinde dişi kırdı acı bir tecrübem olmasına rağmen hala dişçiden korkmam.

    Süt dişlerimi bile dişçide çektirmek zorunda kalmıştım daha o yaşta düşün.

    YanıtlaSil
  5. :) hay canım yaa.. geçmiş olsun.. kim beyaz dişe hasta değil ki hem.. olsun yani olunca öyle.. :D

    YanıtlaSil
  6. mesajlaşırken uyuyakalmayı özledim:/

    YanıtlaSil
  7. 9 yaşım da tellerim vardı benim.
    Peltek konuşurdum dişlerimmiş sebep
    ben konuştukça gülerdi kadın kız kısmı hoşlarına gidiyormuş wayy bee.
    Kırdım telin mika kısmını attım sokağa pelteklik az kaldı ama o kel alak.
    Yediğim iğnelerin ağzıma giren alçının sıkıntısını ben bilirm de bana diş ve alakalı şeyle den bahsetmeyin içim ürperiyor hala ııyykkk :/

    YanıtlaSil
  8. 20 lik dişi çekmiyolar ya ameliyatla alıyolar,ameliyat dediğim dişçi koltuğundasın ağzını uyuşturuolar alıolar dişi kökünden sonra 1 hafta bişi yiyip içemiosun :(

    YanıtlaSil
  9. 22 yıllık hayatım boyunca hiç dişçiye gitmedim allah kimseyi öyle yerlere düşürmesin :D

    YanıtlaSil
  10. Miaaaaaammmmmmmmmmmm!
    Valla bende çok takığım dişlere ya. Ömrüm ayna karşısında diş fırçalamakla geçiyor resmen. Ayrıca inanırım, mesajlaşırken küt diye gidebiliyor insan. Lanet ossunki.
    Dişlerini yediğim. Oyhşş. :P

    YanıtlaSil
  11. yuhh ilk yorumu ben yaparım diye düşünürken n tane yorum almışsın miacım, süpersin yaa cidden..
    Benimde var o 20'lik diş sorunum, önce sen çektir de banada söle , korkuyorm benn :(

    YanıtlaSil
  12. ben de nefret ediyorum :SSSS en son kanal tedavisi gördüm, çok başarılı olmadı ama yine de gitmemek için dayanıyorum...
    çok geçmiş olsun sana da canım...

    YanıtlaSil
  13. Sam, süper yorum bu bayıldım!
    Di mi dişçiye gitmekten önce herkes nefret eder ama sonra alışır :)

    Vişne Çürüğü, ya sen ne diyosun resmen stres yapıyorum fırçalamayınca sonra kabus olup beni buluyor off :)

    Depresif, işte benim için derdi de büyük ayrıca teşekkürler :)

    Cipsi, ya sen de dişlerine çok iyi bakıyorsun ki bir postunda okumuştum en az 4 dakika fırçaladığını ama ben manyak oldum artık o ayrı.

    MERY DAIMON, teşekkür ederim canım şu 20likten bir kurtulsam tamamdır :) ayrıca olunca öyle olsun ama di mi :P

    French'im, onu bırak ben uyuyakaldım diye azar yedim eheh

    YanıtlaSil
  14. benimde hala dişlerimle sorunum var daha yaptıramadım hatta konuşmuştuk bu konuyu düşün taa o zamandan beri gidicem:( dişlerim dökülcek o zaman gidicem artık heralde:)

    evet bi kaç defa bende uyumuştum mesajlaşırken ama napiiimm çok uykum vardıı:(

    YanıtlaSil
  15. Ben de bir ay dişçiye gidip geldim ağustos ayını dişçi koltuğunda geçirdim resmen:) Gidip dişlerimi fırçalayım vicdan azabı çekiyorum şu an:) Link için teşekkürler Miacım:)

    YanıtlaSil
  16. Ben de diş konusunda hassasım. Acayip. Bir süre (birkaç yıl kadar) dişçide geçti zamanım. Ondan sonra böyle oldum. Ama hep sorunlular. Hemen çürümeye başlıyorlar, çok üzülüyorum :(

    YanıtlaSil
  17. of o 20lik çok yıldırıyo gözümü. ben de dişe takıntılı bi insanım, diş fırçalamadan uyuyamıyorum, hayvan gibi uykum olsa bile fırçalıyorum anca öyle..

    YanıtlaSil
  18. Zennubecim, hiç kanal tedavisi görmedim ama o da olabilirmiş bak onu da istemiyorum ama mecbur off sağol canım

    cellycim, hala gitmedin mi o konuştuğumuzdan beri?! :o hemen gidiyorsun sonra bana anlatıyorsun! :)

    inanırsakolurbence, ne demek canım hadi bakalım 33. kişiyi merak ediyorum :) Ayrıca bu yazıyı birazda vicdan azabı çekin diye yazdım eheh :P

    francesca'm, bak uzun bir zaman dişçiye gidince insan diş konusunda takıntılı oluyor. Açıkcası eskiden dişlerime bu kadar bakmıyordum ama artık canım onlar benim :D

    YanıtlaSil
  19. Yaa benim de 20lik diş için damağımda yer yok, hatta normal dişlerim bile sığmıyo damağıma ama ama ama çok tırsıyorum çektirmeye yeaa!! :'(
    Geçmiş olsun sana daa.. :D

    YanıtlaSil
  20. Ben de senin gibi dişçiden o kadar korkuyorum ki bir gün dişçime "Bana iğne yapmak yerine bir yumruk atar mısınız? Böylece hiçbirşey hissetmem." demiştim. O da şaka yaptığımı sanıp gülmüştü.
    Bilmiyordu bu isteğim tarçınlı süt tutkum kadar gerçekti.
    Ve iğne yaptı...

    YanıtlaSil
  21. Çok başarılı oldun bu konuda vicdanım sızlıyor:)Nerde benim plus white'ım:D

    YanıtlaSil
  22. xavinin görümcesi, Benim de gözümü korkutan o 20lik diş zaten of off.. neyse bi şekilde halledicem artık :)

    MeLLycim, git çektir hemen yoksa daha fena olucak :(

    Lucy, haha.. :) Aslında ben iğneden korkmuyorum uyuşturulmasını çok seviyorum hatta. Dişçiye gidene kadar korkuyordum ben, artık korkmuyorum. Tek korkum diş çektirmek yoksa istediği kadar dolgu yapsın onu yapsın bunu yapsın ama o 20lik diş.. uff :(

    inanırsakolurbence, haha nerde nerde hemen bul :D

    YanıtlaSil
  23. Ne dişmiş arkadaş :) kendimden soğudum yazıyı okuyunca ben koyu kahverengi dişlerimle çok memnunken yazılacak yazı mı şimdi bu?!? kınıyorum seni Mia :p

    YanıtlaSil
  24. Mr.E, ben de zaten kahverengi dişleri olanlar kendilerinden soğusunlar diye bu yazıyı yazmıştım ben de seni kınıyorum cık ck cık :p

    YanıtlaSil
  25. Ya benim dişlerimden çektiğim dertte bambaşka... Dişçim, geceleri ağzım açık uyuduğumu tespit etti :) Ben dişlerimin beyaz olmadığını düşünüyorum.O renginin normal olduğunu savunuyo.. Diş beyazlatma makinesi orda gözümün önünde duruyo bi kere kullandıramadım.4 senedir oyalıyo beni.. Her gidişimde bi de çocuk gibi diş fırçalama teknikleri diye bi notu var onu veriyo.. 15 gün sonra bi daha gitcem yine o notu verirse dişçi katili olarak gazetelerin 3.sayfasına çıkacam :)

    YanıtlaSil
  26. hehe deli :) bişi olmaz rahat ol

    YanıtlaSil
  27. Evet uyuya kaldim mesajlasirken. :)) Ama ondan cok benle mesajlasirken karsida uyuyan cok oldu.

    Yorum baloncuklari cok guzel olmus ya. Ben yeni farkediyorum ne zaman yaptin bunlari.

    YanıtlaSil
  28. amanın o 20lik diş var ya...
    neyse ben susayım en iyisi,şimdiden geçmişler ola!

    YanıtlaSil
  29. Mesajlaşırken uyuyakaldım Mia'm :D diş bakımını yerim senin!! özledim seni!

    YanıtlaSil
  30. mia yavrucum sızler damağı dili uyusan sanlı kısıler sıze sınır oluyorum:)çünkü ırsı bı durumdan dolayı bızım aılede kımse uyusmaz asla ama asla uyusmaz uyusmadan diş çektirmek nedir bilirmisiniz?tek bir dişimi minumum 4 saatte benı anırta anırta cekerler:):):) bu arada ben hiç acımadan senı mımledım :) mimledim valla:)

    YanıtlaSil
  31. Bir İnce Ses, ben her defasında diş beyazlatma yaptırıyorum valla biraz çemkir sonucu başarılı olucak merak etme! :) aman elini kana bulama da :P

    Rögar, peki öyle diyorsan öyledir :P

    TasO, hmm mesajlaşma için verdiğin içten cevaplara teşekkür ederim!:)

    Ayrıca yorum baloncuklarım hep böyleydi temayla birlikte aylardır böyle :)

    sophie'nin dünyası, off.. peki teşekkürler:)

    Feli'm, ben de uyuyakaldım! :D
    Ayrıca ben de çok özledim! hem de çok :(

    arya in neverland, bilirsin mim yazmaktan hiç sıkılmam hiç bıkmam! ama bu mim bana göre değil çünkü benim bir tane bile batıl inancım yok uff başka bir mimde mimle beni hemen yapıcam söz! :)

    Ayrıca, uyuşmaması ne fenaymış ya üzüldüm.. :(

    YanıtlaSil
  32. miacım ben de tam 4 adet 20lik diş çektirdim dişçide :( uyuşması geçtikten bikaç saat sonrası gerçekten zor oluyo ama bi şekilde geçiyo napıcaksın. mutlaka diş çektirmeye karnın tıka basa dolu git yalnız sonra bikaç gün pek bişey yenmiyo, çorba falan işte. bi de mutlaka yanına buz götür, dişin çekilir çekilmez yanaktan uygula! çok şişmezse o kadar acımıyodu hatırladığım kadarıyla. kolay gelsin şimdiden :/

    bi de mesajlaşırken uyumak pek güzel bişeydir, herkes yaşasın bol bol yaşasın :)

    YanıtlaSil
  33. Loana'cımm, ya uff ben 1 tanecik 20lik diş çektiricem ama yine de korkuyorum bildiğin gibi değil! :(

    YanıtlaSil
  34. gündüz okudum akıllım gece döncem :)

    YanıtlaSil
  35. Ben 2 sene boyunca gece gündüz hiç aksatmadan(evet yanımda fırça yoksa ve her yer kapalıysa bakkaldan olmasına rağmen fırça alıp) fırçalayan ben dişçiye gittiğimde tam 5 tane diş yaptırdım :) Kaçış yok diş sorunlarından. Genetik olarak dişi çürümeyen bir yapın olacak o kadar. Zaten fırçalamıyorsun hiç yine bir şey olmuyor o zaman. Hea ayrıca dişçi fahişenin evladı bir herifti.

    YanıtlaSil
  36. hüüü dişçiden çok korkuyorum, kolay gelsin Miacım, 20'lik dişten kurtulman iyi olacak yoksa ağrısı sızısı hiç çekilmez.

    YanıtlaSil
  37. ben çooook mesajlaşırken uyuyakaldım :)) bazende uyuyakalmış numarası yaptım eheh :)

    geçmiş olsun canım :)

    YanıtlaSil
  38. deepblueeagle, tamam peki bakalım :)

    iLhan, ben sürekli dişlerine çok iyi bakan insan olarak en az senin kadar diş yaptırdım o yüzden seni çok iyi anlıyorum! :)

    Judyy, teşekkür ederim canım bi kurtulsam..

    bendşss, eheh hepimizin başına geliyor demek ki:) sağol canımm

    YanıtlaSil
  39. dişçi kadar korktuğum çok az şey vardır herhalde. çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  40. dişçi kim sever ki.:)

    korku öyle yerleşmiş ki sana, dişçiye gitmek zorunda kalmayasın bir daha diye, hep iyi bakmışsın dişlerine. geçmiş olsun :)

    dişçinin dişleri mi beyaz ? :)

    YanıtlaSil
  41. Rebecca, sağol canımm :)

    Rory, mimi yaptım! :)

    deepblueeagle, aynen sırf o korkudan sürekli dişlerime bakıyoruuumm :)
    Ayrıca dişçinin değil yaa "O"nun dişleri beyazzz :p

    YanıtlaSil
  42. anladım. bir başkasının dişleri :)

    YanıtlaSil
  43. :) ve ayrıca dişçimin dişleri de çok beyazdı :)

    YanıtlaSil
  44. :) anladım. yakışıklıdır da mutlaka her iki kişi de, dişleri beyaz olan.

    YanıtlaSil
  45. yazımı iyi okumuyor musunn deepblueeagle! doktorum "Aslı Hanım" bayan. Yakışıklı olan diğer kişi. :)

    YanıtlaSil
  46. deepblueeagle, olsun ben de dişlere takıldım zaten :)

    YanıtlaSil
  47. dişçiler cok eglenceli gelir bana.her yeri kurcalarım orada:)
    ve geçmiş olsun mia

    YanıtlaSil
  48. kirliselpak, aynen manyak oldum resmen

    A.Grace, ben de dişçiyi seviyorum ama olmuyor işte 20lik diş falan.. :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  49. ya sana bişi dicem bu yazıdan önce ben senin diş takıntın olduğunu anlamıştım :) nerden diceksin sölüyorum :) bi yazında ''her zamanki gibi yatmadan önce diş ipimi kullandım dişimi fırçaladım gargara yaptım'' gibi bi cümle geçiodu ben de oha her gün mü yapıyomuş onu öle dedim :D bazı insanların vardır ya öle şeyleri (ben de mesela yüzümü yıkarım yatmadan:) )bu kızcağızın da diş heralde dedimdi içimden ahaha :D

    YanıtlaSil
  50. Larien, evet kardeşimle ilgili yazıda söylemiştim sanırım :)

    benim de bir arkadaşımın takıntısı yüz yıkamak ama benim de diş işte :)

    YanıtlaSil
  51. Yıllar önceki postuna yorum atıyorum.

    Çoooheycanlı!

    Ben de geçirdim o evreyi, ameliyat olmuştum dişimden.

    Tel tedavisi de görüyordum, teli çıkar hastaneye git işlemin yapılsın geri dön telin takılsın.

    Ortodontik tedavi gördüğüm süre boyunca su dışında ne yersem ya da içersem dişimi fırçalardım.

    Telim çıktı bu alışkanlığım devam etti. Üniversiteyi bırakma kararımla bunu da bıraktım.

    Mesajlaşırken hep uyuyakalırım. En sevdiğim uyuyakalma biçimidir hatta ^^

    YanıtlaSil
  52. pastel, evvveeet çok heyecanlı oldu! :D

    sen de benim gibi dişçi yollarında kalmışsın pastelim demek ki ah ah ama olsun diş sağlığı çok güzel bi şey bi de neden bıraktın ki üniversiteyi aaa :(

    benim de en sevdiğim uyuma biçimlerinden biridir de artık pek olmuyor..

    -eski post-

    YanıtlaSil
  53. Bölüm ve şehirle ilgili sıkıntılardan mia'm az kaldı biticek çilem :)

    YanıtlaSil
  54. pastel, ohh bitsin hemen o zaman :)

    YanıtlaSil
  55. TuTsi, ya ben dişle ilgilenmeyi çok seviyorum ama tabi ki 20lik dişi çektirmeye gelince ödüm kopuyor off!

    Missbone, sağol desteğin için! :)
    Neyse tamam korkmuyorum korkmuyorum korkmuyorummm.. :P

    Marla, Hadi bakalım iyi idare etmişsin ama daha fazla kaçamicaksınn (ben gidiyorsam siz de gidin modu eheh)

    LieLLa'cım! aynen benim de ömrümün bir kısmı ayna önünde diş fırçalamakla geçiyor ve yürüyerek fırçalayamam sabit olucam öyle kaç dakika boyunca eheh:)
    Bir de geliyor di mi ne yapalım yani?! :)

    Ribellecim, eheh şımarıyorum bak teşekkür ederim :) tamam ben çektirip sana söylicem merak etme bir şey olmicak (bak başkasına moral bile vermeye başladım) :P


    Hem doktora gidicem korka korka da olsa gidicem işte uf!

    YanıtlaSil