Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Doldurma Kaset

Eskiden doldurma kasetler vardı. Ne güzellerdi. Heyecanla A - B diye ayırıp yaptığımız listeler vardı. Belki bir tane daha fazla şarkı koyma umuduyla, ya da seçtiğimiz şarkının orda olmama ihtimaliyle bir de listenin altına yazılan yedek şarkılar vardı.
***

Bu doldurma kasetleri dinleyebilmemiz için de kaset çalarlar vardı. Hep daha büyüğünü, daha güzelini isterdim. O büyüdükçe sanki doldurma kasetlerimi daha güzel çalıcaktı.
***

Doldurma kasetimin listesinin müsveddesi bile çizgisiz beyaz kağıttı. Özenle yazılan şarkılar, özenle seçilen sanatçılar.

Her zaman B bölümü kötü olur ya doldurma kasetlerin. En sevdiğimiz şarkıları sırayla yazarız ve B bölümünü biraz dışlarız. O küser sonra bize ama zaman geçtikce "B bölümü gelse de dinlesek" deriz. Çünkü o dışlanmış şarkıları zamanla daha çok severiz. Ben de güzel A bölümüne inat, B bölümüne güzelleri yazardım. A bölümünü hep dışlardım.
***

Bir keresinde lise arkadaşım Rüzgar doldurma kaset yapıcak. Listesini hazırlıyor. A bölümünü en sevdiği şarkılarla, akla ilk gelen sanatçılarla dolduruyor. B bölümü bir türlü tamamlanmıyor. Derken o zamanlar fena aşık olan Rüzgar bir yerlerden sadece adını duyduğu şarkıyı bize söylüyor "güzel mi? yaziyim mi?" diye. Şarkının adı cazip geliyor. Aşk'lı ya.

Şarkı: Kenan Doğulu - Aşk Oyunu

"Güzel" diyorum, "yaz" diyorum.

Rüzgar o şarkıyı bir türlü sevemiyor. Doldurma kasetinin B bölümünü hiç dinlemiyor. Her seferinde "hani güzeldi bu şarkıııı" diye sitem ediyor. O doldurma kaset sonra bir yerlerde unutulup gidiyor. Ve o doldurma kasetin suçlusu ben oluyorum.
***

Aslında ben doldurma kasetleri ne kadar sevdiğimi, o minik liste için ne kadar heyecanlandığımı anlatıcaktım ama şunu söylemek istiyorum. Ben de A bölümünü sevmemiştim o kasetin. Rüzgar şarkısını hiç sevmem ki ben. Doldurma kaset o şarkıyla başlıyordu hııııhh.
***

Peki size soru. Şu an bir doldurma kaset listesi yapıcak olsanız, A bölümünün ilk şarkısına ne yazardınız?

47 yorum:

  1. Şu an ilk defa dinliyorum evet güzelmiş A bölümünün ilk şarkısı için ideal :)

    YanıtlaSil
  2. Bir İnce Ses, modelin sadece bir şarkını biliyordum ama bu ara herkes çok dinliyor o yüzden ben de bir ara dinlicem albümlerini :)
    bu şarkıyı da ilk defa dinliyorum güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle dinle albümü süper şarkıları var..

    Buzdan Şato
    Değmesin Ellerimiz
    Makyaj
    Pembe Mezarlık

    Mutlaka dinle bunları, belki B tarafına koyarsıın :p

    YanıtlaSil
  4. Bir İnce Ses, burdan şato'yu dinledim çok güzeldi tamam ben bi dinliyim A,B serpiştiririm artıık :D

    YanıtlaSil
  5. eveet benimde lacivert beyaz bir kaset çalarım vardı. kararsız kaldım ama şuan ilk aklıma gelen Grizu - bira ve kahve

    YanıtlaSil
  6. Silversun Pickups - Panic Switch

    YanıtlaSil
  7. banucumm inan bu şarkıyı ilk defa dinliyorum ne güzel yeni şarkılar öğrenmiş oldum ve şarkı çoook güzeeelll

    YanıtlaSil
  8. c.c.catch - backseat of your cadillac

    YanıtlaSil
  9. Benim kasetlerim hala duruyorr ! :D
    Çok fena bir arşivci ruhu var bende..
    Kıyamam ki onlaraaa ! :D
    Sondaki soruya gelirsek.. Zor bir soru aslında.. Sevdiğim o kadar çok şarkı var ki..Hımm şu aralarki ruh halimi göz önüne alırsam bu olur : Tracy Chapman , Fast Car

    YanıtlaSil
  10. çok zor sordun ya.. Çok düşünmem lazım bunun için ama bende bir filmde görmüştüm.. Çok istiorum keşke hala satılan bir dükkan olsaydı.. :)

    YanıtlaSil
  11. ry, güzelmişş :)

    Şizofrenik Human, vayy cidden fena arşiv ruhu varmış sende ya :)
    Ve site de çok iyiymiş şarkıyı da şu an dinliyorum :)

    YanıtlaSil
  12. EvA, artık yerini dvd'ler aldı ah ah :)

    YanıtlaSil
  13. şu an için can't stand me now (the libertines )

    YanıtlaSil
  14. Ayy Miam eskilere gittim bian,biz kuzenimle ne çok kavga ederdik şarkı seçimi için yaa :D
    Ve tabiki A bölümünün ilk şarkısı için her zaman olduğu gibi şimdide kararsızım :D

    YanıtlaSil
  15. Hahaha :)) Cidden öyleyim ama.. Cdlerim bile duruyor benim.. ki cd filan kullanmıyorum artık.. Pc'deki film ve müzik arşivini görsen dudağın uçuklar :P Seviyorum bu tip şeyleri bir de kıyamıyorum onlara yaa , ondan :)))
    Siteyi sevdiğine sevindimmmm :)))

    YanıtlaSil
  16. Suan ilk aklima gelen Nilufer-Teoman-Sensiz olmaz. Tabi dusunmeden ilk aklima gelenleri karaladigim kaset listeleri gibi bundan da hemen pisman olabilirim, yeni bir sarki ile degistirmek isteyebilirim:)

    YanıtlaSil
  17. Terslik olsun diye; Panik'ten Diskotek'i koyardım. :D

    Çok güzel olurdu ama ya. İstediğimiz şarkıları istediğimiz anda dinleyebilecek olmanın verdiği heyecan olurdu o şarkıları hazırlarken. Ben radyodan kayıt yapardım evde sevdiğim şarkılar denk geldikçe. Şarkının başında ve sonunda dj sesleri :D

    Bazen şarkıyı ortasında yakalamış olmak ve şarkıyı hep yarım dinlemek. Hayatı da yarım yaşamak gibi.

    YanıtlaSil
  18. İzmirin en tanınmış müzik kasedi dolduran yer babamındı benim.. onlarca liste gelirdi elimize, gün içinde, şarkıları tek, tek doldururduk sahibine veriridik. en çok aşk şarkıları ozamanki adıyla slow şarkılar olun listeler çok olurdu. Birde bizim hazır ettiğimiz karışık slow kasedi vardı.. her sabah üzerinde Enstrumantal yazan o kasedi takıp dükkanı temizlerdik dayımla.... ardından kahvaltı yapardık. Mutlaka boyoz yumurta çay ....o kaset çalsın benim teybimde...Mİa ...

    YanıtlaSil
  19. s, gerçekten güzel şarkıymış çok sevdim :)

    hayalci, ahh o kavgaları biz de ablamla az mı yaptık ya :)

    Şİzofrenik human, ben de çok severim aslında ben de kıyamam ama bşr annem var ki öyle şeyleri atmaya bayılıyor :)

    YanıtlaSil
  20. Kıyıya Vuranlar, olsun seninkilerde hep ilk akla gelen albümler olurdu :)

    ilnevyA, iyiymiş :)

    aa onu biz de kuzenimle yapardık!
    güzeldi gerçekten o heyecan

    YanıtlaSil
  21. Süper İnce Parlak Çorap, inanmıyorummm.. çok şanslıymışssın!
    o kadar güzelmiş ki yaşadıkların. çok kıskandım seni ve eminim okuyan hepimiz kıskanmışızdır..

    YanıtlaSil
  22. sende beni o günlere götürdün ne güzel :)

    YanıtlaSil
  23. ajda- oyun etti gözlerim dememe gerek var mı?:)

    YanıtlaSil
  24. Yapılmışı var, Zeki Müren - Ah bu şarkıların gözü kör olsun :)

    YanıtlaSil
  25. Süper İnce Parlak Çorap, :)

    mefisto, dinledim çok güzell..

    Amane Misa, bak o da iyiymiş :)

    YanıtlaSil
  26. Frenchimm Ajda'dan bir şarkı söyliceni biliyorduum :)

    Mr.E, işte bu :)

    YanıtlaSil
  27. Yaaa radyo başında şarkı beklediğim günler aklıma geldi, hey gidim hey. hala duruyor kasetlerim. türlere göre ayırmışım mesela birkaç tanesi aşk şarkıları, bir kaçı full alaturka ahahahah Veys fm vardı oradan doldurmuşum baktıkça gülüyorum şimdi :)))))

    o zaman A yüzü ilk şarkı olarak o günlerden bir hit seçtim : Wet Wet Wet - Love Is All Around

    YanıtlaSil
  28. Kesin haksızlık olmasın diye düşünmekten uzun bir süre hazırlayamazdım o kaseti :))

    YanıtlaSil
  29. francescam, haha evet benim de o listeyi hazırlamam uzun sürerdi :)

    YanıtlaSil
  30. Hepimizi eskilere gönderdin sen :) -eskiden herşey aslında çok daha güzeldi. Teknoloji ilerledikçe daha farklı şeyler çıksa da insanlar özlüyorlar.

    metallica - unforgiven'ı ilk
    sıraya yazardım, ardından;

    secondhand serenade - fall for you
    escape the fate - cellar door
    eels - i need some sleep
    diye giderdi.

    YanıtlaSil
  31. birden geçmişe döndüm gene yazdıklarını okurken,nedense senin bloğunu her okuduğumda geçmişe gidip hem hüzünlenip hem mutlu oluyorum çok seviyorum yazılarını.
    ben aslında a'ya iyileri b'ye daha az sevdiklerimi değilde a'nın ilk sıralarına ve b'nin son sıralarına kaydederdim en sevdiklerimi böylece a'da sevdiklerimi dinleyip,çevirip döndürüp b'deki sevdiklerime devam ederdim,malum pilden tasarruf etmek lazım,hemen bitiveriridi sarınca:) ben a'nın ilk şarkısı olarak black eyed peas'den the time-dirty bit'i seçerdim,bu aralar en çok onu dinliyorum

    YanıtlaSil
  32. beni güney kore'ye uçur, sen direkt A bölümünü hazırlamışssın zaten :) ve çok da güzel olmuş. Özellikle açılış şarkısına bayılırım!

    rebeltakipte, öncelikle utandımm bu güzel cümlelerin için çok teşekkür ederimm!

    yaa cidden bir de pil olayı vardı offf.. cd çalar falan. ah ah!

    şarkı da süpermiş ayrıca!

    YanıtlaSil
  33. Bennn geneldee kaseteee sesımıı cekıyordumm yaaa cok zevklı oluyordu miamm :D

    Aptallıkmı desem manyaklık mı desem bilmiyorum neden sesını kasetee cekıp dınleyesınkı :D:D

    şarkı söylerdim çekerdimm birdeee üstüne üstlükkk sesimiii dinlerr gülerdimmm Hahaha :D

    YanıtlaSil
  34. Ben Carmen - Habanera'nın darbukalı versiyonunu koyardım eğlenceli başlasın kasetim diyeee! :D

    YanıtlaSil
  35. Judyciimmm şarkı seçimi süpeeer!

    vesselam, yaa sesimizi biz de kaydederdik kuzenle çok zevkliydii :)

    Feli'mm! heyy bunu seçeceğini az çok biliyorduum :D

    YanıtlaSil
  36. Biz bu doldurma kasetlere kendi sesimizi de kaydederdik of bir hüzünlendim ki mia sorma gitsin nerede o kasetlerim yaaauuu şimdi olsaydıda dinleseydim hey gidi günler :)

    YanıtlaSil
  37. Marla, nasıl hüzünlendirdim seniii ooovv hadi git bul o kasetleriii :) heyy gidi cidden ya nasıl çabuk geçiyor zaman

    YanıtlaSil
  38. miaaaaa ne nostalji yaşadım yaaa :)) şimdi bi kaset doldurtsam ilk şarkı kesinlikle Fischerspooner'dan Never Win olur :)

    ayrıca bi arkadaşıma o zamanki sevgilisi 90'lık kaset doldurtmuştu (60'lık 90'lık vardı bi de). kasetin kapağına "bitmeyen sevdalara" yazmıştı ve A - B yüzleri, tüm kaset tek bi şarkı o da mahsun kırmızıgül'den bu sevda bitmez :)) allaaammm ne dalga geçmiştik, şimdi bi kez daha dalga geçtim bak :)

    YanıtlaSil
  39. eLmyracım, never win favorim blogda da bir kere paylaşmıştımm :)

    hahahaha :D ama çok fenaymış cidden yaa dalga geçmekte çok haklısın :D

    YanıtlaSil
  40. bülent ortaçgil - şarkılarım senindir

    bunu dinliyorum şu anda da :))

    YanıtlaSil
  41. Mysterycim, ooo çok güzelmiş! :)

    YanıtlaSil
  42. Cok zor bir soru,benim hic doldurma kasedim olmadigi icin yani o nesile yetisemedigm icin uzuluyorum ama eger simdi olsaydi su an en cok dinledim sarki TNK-yine yazi bekleriz,super sarki,kalbime cok dokunuyo bu sarki,sen de dinle olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah güzeldi o zamanlar ayşecim.. :)

      evet biliyorum o şarkıyı severim de :)

      Sil