Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Çok Şahane Bir Film İzledim!

Saat şu an 04.43. Film biteli yarım saat oluyor. Bu yarım saat içinde filmin tüm soundtracklerini dinledim ve güzel güzel fotoğraflarını bilgisayarıma kaydettim. Az önce de filmin son 5 dakikasını tekrar izledim. Bu bahsettiğim şahane film; Seeking a Friend for the End of the World.
***

Allahım iyi ki izlemişim! Filmin konusu aslında çok basit. Ne şaşalı bir makyaj - kostüm var. Ne de görsel efektler, patlayan ışıltılar.

Dünyanın sonunun gelmesine 3 hafta var. Bizim başrol adamımız Steve Carell ile başrol kızımız Keira Knightley dünyanın sonuna 1 hafta kala tanışıyorlar. Yaşayacakları bu son haftalarında birisi ailesini, diğeri de eski lise aşkını aramak için yollara düşüyorlar. Burdan sonrası bir sürü yol anısı. Ama filmin son 5 dakikası.. Ah o 5 dakikası.

Bir kere müzikler şahane. Steve Carell da öyle. Keira Knightley'ı hiç sevememiş bir insan olarak bu filmde o bile beni rahatsız etmedi. Pek uyumsuz bir çift olarak görünseler de bu filmde olmuştu işte.
***

Geçen gün Bulut Atlası'na gittim. Filmi izlerken hep çok zevk aldığımı hissettim. Ara verdiğinde "ayy hadi hemen başlasıın!" dedim. Film bitti "ne güzeldii" dedim ama sonra üzerinden 1 - 2 gün geçince aslında filmden pek etkilenmediğimi farkettim. Oyunculuklar, çekim, konusu.. Her şey güzeldi ama duygu olarak çok eksikti.

Bu bahsettiğim film belki dümdüz, bazılarınıza ise bomboş gelebilir ama duygu olarak kimseye eksik gelemez bence. Film bitince öyle fena bir şey hissediyorsunuz ki hemen sevdiğiniz bölümleri sarıp tekrar izleyesiniz geliyor. Hatta üstüne gelip bu yazıyı bana yazdırıyor.


-spoiler - spoiler - spoiler-

O çarpışma anında dünya yok olurken filmin son cümlesi şu oluyor.

- Penny... İ'm really glad i got to know you.

Bir insanı tanıdığı için memnun olmak güzelken, bunu hayatının son cümlesi olarak dile getirmek en güzeli. Karşındaki insana kendini özel hissettirmenin enlerinden biri fakat Penny sadece birkaç saniye kendini öyle özel hissedebiliyor. Sonra bamm! Bu da filmin olaya duygusallık katan müthiş finali.
***

Bu filmi dün babam izledi, hiç beğenmedi. O zaman hemen izlemeliyim kesin çok güzel! diyerek izledim. İyi ki de babamı dinlememişim. Siz de beni dinleyin ve bu filmi benim için izleyin.

Bu arada sadece 3 hafta yaşayacak olduğunuzu bilseydiniz ne yapardınız? Hadi bu da benim size sorun olsun.
***

Bu da şarkı. Bu da. Bu da. Bu da.

Hepsi de filmin güzel soundtrackleri. Hadi yine iyisiniz. Sabah sabah güne güzel şarkılar dinleyerek başlicaksınız. Ben şimdi uyuyorum. Size şimdiden günaydın diyorum.

Günaydın!

79 yorum:

  1. Bu tarz filmleri seviyosan Mia, sana "Perfect Sense" i öneririm :)

    YanıtlaSil
  2. Boyle guzel anlatirsin da izlenecekler listeme eklemez miyim! O sarkilari hele bulup paylasman bir harika olmus. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederiim :) hem şarkılar da şahane!

      Sil
  3. ay çok sağol canım ya nezamandır şöyle izlenecek güzel bir fil arıyordum bu gece kesinlikle giyicem pijamamı alıcam pat mısırımı oturup izlicem =)
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh benim de cnaım çekti terkar izlerim valla öyle bi ortamla :)

      Sil
  4. filmin tamamı değil ama dediğin gibi son kısmı! çok güzeldi!

    YanıtlaSil
  5. yaa arşivime ekleyeli çok zaman oldu, neden izlemediysem.. o kadar güzel yazmışsın ki.. bu duyguları bana yaşatan bi film öneriyim dedim.. la meglio gioventu.. the best of youth olarak da bulabilirsin.. filmin 6 saat sürmesine aldırış etme lütfen :) çünkü bittiğinde bi 6 saat olsa keşke diye düşündüm ben.. müzikleri falan da blogumda var.. çok etkiledi beni.. hala içim buruk..
    http://dream-alittledreamofme.blogspot.com/2012/10/la-meglio-gioventu.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vaaooy 6 saat mi!!!!

      inan ki çok merak ettim eminim bni de öyle etkilicem ay dream dur bakiyim şuna!

      Sil
  6. çok merak ettim, kesin izleyeceğim ^^

    YanıtlaSil
  7. İzlenecek filmler listeme ekliim o zaman ben bu filmi miam! (:

    YanıtlaSil
  8. Filmi çok merak ettim izlicem
    ayrıca 3 hafta yaşayacak olduğumu bilseydim saçlarımı kısacık kestirip maviye boyatırdım sonra lunaparkta korkudan binemediğim her şeye binerdim sevdiğim insanlara onları çok sevdiğimi
    ve nefret ettiklerime de karşılarına geçip onlardan nefret ettiğimi söylerdim. En çok okumak istediğim üç kitabı okurdum en çok izlemek istediğim üç filmi izlerdim sürekli müzik dinlerdim 3 günlük bir tren yolculuğu yapardım. sokakta çıplak ayakla dans ederdim. Son olarak ölmeden önceki son iki günde sevdiğim her insan için ayrı ayrı video çeker ve kendimi ölümsüzleştirirdim :D Tabi onlarda ölmeyecekse. Öleceklerse bunun bir anlamı yok elbette.

    Eminim düşündükçe daha çok şey bulabilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy EvA'cım..

      şahane yorumun için sana çok teşeküür ederim!

      inanki ben bu kadar şey bulamaz ve böyle güzel cümlelerle ifade edemezdim. hepsi çok çok güzel şeyler ama ömrün bol olsun tabii ki.. :) tatlı eva seni!

      Sil
  9. ay miotum öyle bi anlatmışsın ki çok merak ettim filmi en yakın zamanda indirip izlicem :) spoiler'lı bölümü okumadım :/ izleyince okuyup yorum atarım :***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. larienim oleey spoiler2lı bölümü sonra oku ve filmi izle bana yorum aat! :*

      Sil
  10. Ben de hemen buldum tostumu çayımı aldım ve izleiemeye başlıyorum:**

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipeğim böceğim çok tatlısın umarım beğenmişsindir :*

      Sil
  11. izleme listeme aldım mia, teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi şey değil canım iyi seyirleer :)

      Sil
  12. Ben son günlerimi nasıl geçireceğimi söylesem.. yok pek hoşuna gitmez. farklı azıcık :)
    Şu filme bakacağım bir indirebilirsem izleyeceğim :)
    Bulut Atlasını da merak ediyordum ama bilemedim şimdi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)

      indirebilirsin ben indirdim çok net hem de. ay umarım da beğenirsin!

      bulut atlası'nı da izle. izlenmesi gereken türden filmlerden eh ama biraz duygu eksik yine de güzeldi :)

      Sil
  13. hemen izlicim.. o kadar ihtiyacim var ki su siralar oyle filmlere.. hem zaten filmde bi duygu varsa onun boş olmasi mumkun degldr be Mia^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elifcim umarım çok beğenirsin sen de. ne güzel demişsin şu son cümleyi. bu filmde duygusan ölüyor zaten be elif :)

      Sil
  14. güzel bir filme benziyor. belki bu gece izler miyim?! hmm, bakalım.

    3 hafta...

    aşık olmak, aşık olduğum adamın yamacından hiç ayrılmamak isterdim heralde. aşk güzeldir. hep olsun.

    sevgiler mia. özledim seni.

    luna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lu na ri ta..

      zile ve izledikten sonra yorumunu paylaş benimle.

      aşk çok güzel. ben de aşık olduğum adamla uyumak isterdim hep.

      ben de seni özledim luna.

      sevgiler.
      özlemler.

      mia.

      Sil
  15. Yarın izlemek için film düşünüyordum, sayende ne izleyeceğimi artık biliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) umarım beğenirsin rubi gerçekten çok güzeel

      Sil
  16. Ya filmi izledim şimdi spoiler vermek istemiyorum, gerçi yazıda bolca verilmiş ama. Şimdi bu son nasıl ama yaaa :(

    Bu arada The air that i breate i bi kırkbeş kere falan dinleyeceğim şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehe ben de zor tuttum kendimi azcık spoiler verdim :)

      o şarkıya ben de bayıldım bağımlısı oldum off!

      Sil
  17. Biraz önce izledim, çok güzel bi filmdi paylaştığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de teşekkür ederim ve beğendiğin için de çok sevindim :)

      Sil
  18. ilk gemiye biner, marş marş Girit'ime koşardım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) aklıma dedemin insanları filmi geldii

      Sil
    2. çok eksik oldu o film...

      Sil
    3. ben pek bilmediğimden filmi çok beğenmiştim ama tabii kid ediğin gibidir eminim

      Sil
    4. hiç olmazsa dize kadar giyilen çizmelerden giydirseydi erkeklere veya sofrada bizim yabani otlarımız olsaydı en azından 30 saniye (!) Bir tanecik bile madinada (beyit) duysaydık ki bizim erkeklerimiz sabaha kadar atışırlar madinadalarla. Yunanca bilmeyen Türklere seslendirmişler Yunanca kısımları, aksan berbattı öte yandan Girit'de Giritçe konuşulur, Yunanca değil. Ve hayır ikisi aynı dil değildir. Giritçe içinde İtalyanca da vardır, Türkçe de, Antik Yunanca da!
      Beklentilerimin çok altındaydı yazık ki =(

      Sil
    5. eveeet yunanca aksan gerçekten korkunçtuu..

      sen bildiğin için eminim öyledir pek bi fikrim yok :)

      Sil
  19. Tabii ki hemmen listeme ekledim! En erken yazin izlerim ama olsun artik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun ne olucak istediğin zaman izle canım natural'im :) ceren'e selamlar ihi

      Sil
    2. aa bir de bocuruk tatlı annene!

      Sil
  20. dünyanın sonuna 3 hafta kalmış olsa,
    çok güzel bir yemek yerdim, bir sabah güneş doğarken sandalla boğazda balığa çıkardım ve kalan zamanımın tamamını sevdiğim erkekle ve muhtemelen yataktan çıkmadan geçirirdim...

    YanıtlaSil
  21. Bulut Atlası, yok efendim Skyfall bana düşmez eleştirmek ama gitmemeyi tercih etmeye çalışıyorum, tabii arkadaşlar "hadi buna gidelim" diyince yapacak bir şey yok, eğleniyorum da.
    Böyle güzel bir film izlemiş olman diğer filmlere bakış açını değiştirecek bir süre sonra, bende öyle oldu Hollywood yapımı çoğu filmden, yapımcıdan, yönetmenden, oyuncudan soğudum. "Bu adam-kadın oynuyorsa izlemem" der duruma geldim ki festival filmlerine ağırlık vermiştim blogta bir ara. Hea, her festival filmi güzel mi? hayır ama en azından mesajı ulaştırıyor bir yere, acite etmek istediği yerde tokat gibi çarpabiliyor.
    Bilmiyorum çok yazdım ama arada öyle filmlerin çıkması güzel aslında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut!

      yorumun spammış şimdi farkettim.. ondan gecikmeli oldu.

      sana katılıyorum festival filmlerini daha çok seviyorum.

      bu görsel efekti olmayan sdade düz yalın film beni ne kadar daha çok etkiledi bilemezsin!

      Sil
  22. kanıma girdin, merak ettirdin. araştırdım filmi, buldum. gece çocukları uyutup izliycem.. heyooo :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) umarım beğenirsin heyooo :)

      Sil
    2. beğendim... keşke böyle bitmeseydi :(

      Sil
    3. :) sonu çok güzeldii ve izlemene sevindiim canım :*

      Sil
  23. harika hemen listeme ekledim ve izliycem.
    bulut atlasına gitmeyi düşünüyordum bugün ben de fikirlerimi dile getiririm izledikten sonra fakat eminim söylediğin gibidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harika umarım benim kaadar beğenirsin.

      bulut atlasıyla ilgili yorumlarını merak ediyorum bakalım sen neler hissediceksin :)

      Sil
  24. Ay çok heyecanlandım hemen izleyeceğim :) şarkılarıda süper gerçekten. Öpüldün Mia :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çok sevindim heyecananmana ve şarkıları beğenmene :D :*

      Sil
  25. hemen izliycem bende not aldım.
    O kadar keyifli anlattın izlemezsek ayıp olur.
    3hafta konusuna gelirsek dünyayı gezerdim uyumamak için elimden geleni yapardım!!

    bu arada bende bir mim'in var beğeneceğini düşünerekten nacizane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh!

      filmde uyudukları her an üzülüyordum ne tatlısın sen..

      hemen bakıcam mime canımsın sen benim

      Sil
  26. uzun zamandır filmlerden pek keyif alamıyordum ta ki 'kız kardeşimin hikayesi'ni izleyene kadar.
    Romantik filme acıktım bi de umarım senin kadar tatmin olurum.
    son3 hafta ve romantizmin doruklarında noktalamak hayatı, değermiş be uzun uzun yaşayıp boş geyiklerle hayat geçireceğine 3hafta yaşa zirvede bırak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jenny'cim umarım beğenirsin filmi.

      romantik komedi aşığıyım istersen şu yazımı inceleyebilirsin :)

      http://trainspottingmia.blogspot.com/2011/12/romantik-komedi.html

      Sil
    2. hayatım yalanı izlicem adam sandler gözüm kapalı ilk tercih sebebi:)

      Sil
    3. adam sandler benim de gözüm kapalı hep ilk tercih sebebim!

      Sil
  27. filmi yarıda bırakmıştım!! bunu yazdığını görünce de "yoksaa yoksaa" dedim ve bıraktığım için çok üzüldüm. son 5 dakikayı merak edip duruyorum. yarın tekrar izlicem sanırım :)
    şarkıları gerçekten çok güzel :)

    YanıtlaSil
  28. evacıım ne yaptın seeen!!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi bitirdim :) dediğin kadar vardı cidden çok güzeldi, yazık etmişim bırakmakla :) aslında sevmediğim için değil uyuklamaktan filmi rezil etmek istemediğim için kapatıp yatmıştım :)
      filmle ilgili yazacağım şimdi :)

      Sil
    2. Evacım oleey çok sevindim devamını izleyip beğenmene.. :)

      hemen bakıcam neler yazmışsın diyee :)

      Sil
  29. Mia'm çok merak ettim valla şu filmi,bir an önce izleyeceğim.Ama ''Bu filmi dün babam izledi, hiç beğenmedi. O zaman hemen izlemeliyim kesin çok güzel! diyerek izledim'' kısmına pek güldüm:)Soundtrackler bi harika,konusu da hoş gibi bakalım.Bu arada konuyla alakasız ama yardımına ihtiyacım var acilen yorum formunda şu herkesin altında çıkan yanıtla butonunu nasıl ayarlıyoruz,kurcaladım epey ama bulamadım,yani benim blogumda o yanıtla butonu çıkmıyor mecburen tek tek yanıtlıyorum.Yardımcı olursan çok sevinirim öpüldün tatlı muffin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekimozaaam daha dün blogunda gezindim ama yazamadım yorum. yazıcam :)

      babam beğenmediyse güzeldir ama ehe cidden soundtracklerin bağımlısı oldum harikalar!

      blogger.com'dan ayarlara tıkla canım ordan da "yayınlar ve yorumlar"a tıkla, ordan da yorum kısmından "yorumları gömülü" yap oluyor tatlı muffin :)

      Sil
    2. Her zaman beklerim Mia'm:)
      Çok teşekkür ederim bebeğim ya nasıl mutlu oldum anlatamam,bi türlü çözememiştim şu yorum işini:)

      Sil
    3. ne demek ekimozam yorumlarını istediğin gibi yapabilmene çok sevindim :)

      Sil
  30. ben nasıl kaçırdım ki böyle bir filmi !! en kısa zamanda izleyip blogumda yorumlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. simone hemen izle ve yorumla umarım beğenirsin :)

      Sil
  31. Film listeme kaydettim :)

    3 hafta mevzusuna gelince..Sayet 3 hafta yasayacagımı bilseydim herhalde bugunden bir farkim olmazdi..Zaten yasayan ölü diye tabir edilenlerden biri olarak, şu 3 hafta bir bitse de şunun stresinden kurtulsak derdim :p

    Allah göstermesin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)

      aaa bitse de kurtulsak olur mu olur mu aa yaşamak ne güzel ya deme öyle.

      neyseki Allah göstermesin diyip durumu kurtarmışsın :P

      Sil
    2. Dua niyetine geçmesin diye hemen sonuna bağladım :D

      Sil
  32. "Seeking a Friend for the End of the World." Merak ettim doğrusu :) Vakit bulursam izleyeceğimm :) Sağ ol cicim yorumların için. Çok iyi betimlemelerin vaar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim kevsercim. vakit bulursan izlersen beğenip beğenmediğini merak ederim :)

      Sil
  33. Uzun zamandır yazılarını takip ediyorum fakat ilk kez bu filme yorum bırakıyorum. Sanırım filmleri çok sevdiğim için olsa gerek :) Filmin konusu farklı hoşuma gitti. Önerin ile bu gece seyredeceğim. Ayrıca sitende izlediğin filmlere daha çok yer verirsen iyi olur gibi :) Son olarak bende size bir film önereyim; The man from nowhere.. Özellikle küçük kızın oyunculuğuna hayran kalacaksınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melekcim ilk kez yorum bıraktın ama spam yorum oldu tüh :(

      önerdiğin filme bakıcam çok şekersin :)

      Sil