Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Beni Bu Havalar Mahvetti

Geçen gün bloga girip yazmaya başladım. Sonra işim çıktı yarım bıraktım derken şu an yazmaya devam ediyorum. Daha doğrusu başlıyorum çünkü sadece şu cümleleri yazıp bırakmışım.

"Bu aralar üzerimde feci bir mutluluk var. Bir anda gelen mutsuzluk sonrası mutlu olmak gibi. Ne güzel! Hep mutlu olalım. Bir de 21 Aralıktan da korkmayalım."

Fakat şu anki ruh halime bakarsak mutsuz gibiyim. Anneannem geldi ve 1 hafta bizde kalıcak. Bu 1 hafta nasıl geçicek inanın bilmiyorum.

Niteliksiz Açıklama: Normalde düz yazıda rakamla değil de yazıyla yazılması gerektiğini bildiğim halde yine de rakam kullanmayı seviyorum.

Hırkalık havalar nasıl da çabuk bitti sizce de öyle değil mi? Daha hırkalarıma doyamadan mont giymeye başladım. Akşamları gökler gürlüyor, sabahları güneş açıyor. İşte benim de ruh halim aynen öyle. Bir mutlu bir mutsuz. Hep bu havalar yüzünden!
***

Geçen sene profiteröl krizim tutmuştu. Ben de twitter'da sizden yardım istemiştim "bildiğiniz en güzel profiteröl nerde?" diye. Anında 2 - 3 mention gelmişti "İnci Pastanesi!" O an İstanbul'da yaşadığıma sevinip, bizimkileri kolundan tutup koştur koştur oraya götürmüştüm. Ailecek yiyip pek beğenmemiştik.

Sonra İnci Pastanesi benim için Taksim'de yürürken köşede gördüğüm tatlı, küçük, kalabalık bi pastane olarak kalmıştı. Nedense orda olması beni hep mutlu ediyodu. İşte böyleyken bugün İnci Pastanesi'nin kapatıldığı haberi geldi ve çok üzüldüm.

Böyle klasikleşmiş şeyler hep kalmalı gibi. Ben her Taksim'den geçerken yolun kenarında onu görmeliydim. İçerisi hep tıklım tıklım olmalıydı. O küçük pastane hep orada durmalıydı. Ama maalesef sürekli bi şeyler çıkıyor ve zamanla tek tek gidiyor.

Yine havayı suçluyorum.
***

Ayın 11'inde Hamlet oyununa gidicem. Gitmeden kitabı aldım okuyorum. Sanırım ben Shakespeare'i çok seviyorum. Ayrıca Shakespeare'i google'a bakmadan doğru yazan kişi varsa ona sonsuz saygı duyuyorum.
***

Yasemin Mori'nin ilk albümüne bayılmıştım. Neredeyse her şarkısını tek tek ezberleyip aylarca o albümü dinlemiştim. İkinci albümü ne zaman çıkıcak diye beklerken Dünya klibiyle çıkınca "bu ne yaa.." demiştim.

Kabul edelim, kısa saçları ve çıkış şarkısıyla hiç de etkileyici görünmüyordu. Bir süre yeni albümünü dinlemedim. Sonra dayanamadım merak ettim ve geçen gün albümü baştan sona dinledim. İşte dinlediğim günden beri başka bir şey dinleyemiyorum. Meğer ne kadar güzelmiş! Özellikle Deli Bando şarkısı! Son zamanlarda dinlediğim en güzel şarkı.

Hadi hep beraber dinleyelim!
***

Bu da gözünüzü kırpmadan izleyeciğiniz klibin şahane şarkısı. Başka bir puslu havada görüşmek üzere.

47 yorum:

  1. İnci Pastanesini ilk kez bugün twitterda duydum ama kapatılmasına çok üzüldüm :( Klasikleşmiş mekanları kapatmak, tarihi eserleri yok etmek gibi bir şey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle melodramım ben de çok üzüldüm :(
      hayal kahvesinin eski yerinden taşınması gibi..

      Sil
  2. düz yazıda sayılar her zaman yazıyla yazılmaz.. ama "1" genelde yazıyla yazılır.. (niteliksiz yorum) :P
    klasikler hep var olmalı.. havalar mia'nın moralini bozmayacak şekilde istikrarsız olmamalı.. nokta.. p.clown

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah allah ben öyle bilmiyorum ama :)

      klasikler candır ama cananlığı bilinmiyor. nokta.

      Sil
  3. ay Mia'cım seni okumayı özlemişim, uzun aradan sonra bugün günlerden oturup blogları okuma günüm :)
    bu havalar hepimizi mahvetti, artık 4 mevsim ( senin için rakamla yazdım:) ) geride kaldı bir yaz var bir kış :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay greta'cım ne tatlısın ben de yorumlarını özlemişim. ohh ne güzel blog okuma günüsü :)

      ah evet 4 mevsim sonrası bir sürü kış ayı var. (senin parantez içini yerim)

      Sil
  4. Mutluluk şımarık bir çocuktur, kim ilgi gösterirse ona gider. Bu yüzden ilgilenmek lazım onunla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o şımarık çocuk da bizi şımartmalı ama

      Sil
  5. emek sineması gibi.. korkuyorum artık bugün bıraktığımızı yarın bulamamaktan..
    bu arada Shakespeare^^ bayılırım:)) romeo&juliet'in yeri başucu olsa bile julius sezar ayrı bi özeldir:)Hamlete hiç girmiyorum.. gidemeyecek olmak.. çok fena aklım kaldı.. içimde kaldı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet emek sineması gibi elifim! bence taksim hazır böyleyken (kötü hali olmasına rağmen bol bol gitmek lazım ilerde pişman olmamak için)

      hamlet! ben de gideceğim için çok heyecanlıyım..

      Sil
  6. Bugün oradaki meraklı kalabalığa ilk defa eşlik ettim ve sonuç hüzün!

    YanıtlaSil
  7. Ben İnci Pastanesi için utanmadan oturdum resmen ağladım Mia'm ya:( Üniversite yıllarımda ne aşk dolu anılarım vardı orda.Sevgilimle kavga edip ordan bi hırsla çıktığımı da bilirim,büyük kavgalardan sonra hadi sana bi profiterol ısmarlayayım deyip beni kandırmalarını da bilirim.Kimbilir kaç kişinin orda anıları vardır,duvarlarında ne kahkahalar çınlamıştır.Minicik bi dükkandı ama kalbi kocamandı:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu yorumun beni çok fena duygulandırdı Ekimoza'm ya..

      ah benim minnacık bir anım olmasına rağmen duygulandım seni düşünemiyorum! :(

      Sil
  8. Bir arkadaşım "çocuğumu, gençliğimde gittiğim hiçbir yere götüremeyeceğim, bu beni çok üzüyor" yazmış faceine. Öyle doğru ki!

    Benim de inci pastanesine gitmişliğim yoktur belki ama neden bu kadar eski düşmanı bir ülkeyiz anlamak zor.

    Bir Emek sinemasını kapattılar hani eskiydi, bilmem neydi. Şimdi film festivaline gitmek istiyorum anca rexxte, ya da başka yerlerde var. E ben iş çıkışı nasıl gidebilirim ki oraya? Hele malum İstanbul trafiğinde? Anısını geçtim yaşamımı bile zorluyor.Yavaş yavaş değişikliği hissediyoruz ya çok dokunuyor bana.

    Hamlet'e gitmen ne güzel. Ben de oyunculara baktım özellikle Alican Yücesoy bir ara oynuyormuş ona gitmek çok istiyordum, oyuncular değişmiş haliyle diziler falan girince araya tiyatroya vakit ayırmıyor oyuncular, bu nedenle başka bir oyun seçtim.

    Yazarsın yorumunu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumun için çok teşekkür ederim gamzecim..

      ben de hemen ilerde çocuğuma "eskiden böyle bi yer vardı" diye anlatacağım bi anı çıktı maalesef diye düşünürken arkadaşın ne güzel emiş. doğru valla..

      Emek sinemasına hiç gitmemiş olmam çok acı!

      Hamlet oyuncuları benim için harika çünkü Arda Aydın oynuyor ki benim en sevdiğim oyuncu. o yüzden heyecanla gidicem sonra yorumumu yazarım :)

      Sil
  9. İstanbul da yaşamadığım için İnci pastanesini bilmiyorum ama bizim de tarihi sinemamız kapatıldığında çok üzülmüştüm. İlk sinema deneyimimi orada yaşamıştım. Şimdi önünden geçerken büyük bir boşluktan başka bir şey görememek çok üzücü :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pire Kızı işte aynı öyle bir his. seni çok iyi anlıyorum.

      her şey sıkıcı olmaya başladı!

      Sil
  10. Ben de İstanbul'da yaşamıyorum ama çok üzüldüm,haberlerde ağlayan insanlar vardı ve çok hak verdim! Böyle bir tarih...

    Bende Shakespeare'i çok seviyorum! Hamlet ve Romeo&Juliet'ini okudum.Mükemmel ya..Herkes bir tane eserini okumalı :)

    Havalar burada da kötü,hiçbir şey yapılmıyor ve bende hırkalarımı uzun uzun giyemedim :/

    Çok sevgiler Mia abla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın böyle bir tarih ama yok oluyor..

      Shakespeare ya! adamım. bakalım hamlet nasıl olucak :)

      hırkaları evde giyicez artık :)

      çok sevgiler Zehracım :)

      Sil
  11. Mia'mm iyi kalpli arkadaşım benim, oyuna nerde gidiyosun bakiyim ? seninle karşılaşabilmek için daha napıyım bilemedim valla :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nerde biliyo musun canım parisim tam da mecidiyeköy'de trump towers'ta!

      karşılaşıcaz bu kış buluşmalı karşılaşma olucak :)

      Sil
  12. Madem öyle ben de "Cam" oyununu tavsiye ediyorum. Oyuncular, özellikle de şaşırtıcı performanslar gerçekten harika. Ve oyunun konusunu da ben çok beğendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Madem öyle o zaman ben de sana "Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi"ni tavsiye ediyorum :)

      dekor, replikler ve duygu muhteşemdi!

      Sil
  13. inci pastanesine ben de cok uzuldum. yeni yapilan seyler malesef eskilerinden cok daha kotu oluyor. eskileri yikmayi bir halt saniyorlar malesef:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten öyle lulum yeni olan her şey eskisinden daha kötü ne enteresan di mi.

      Sil
  14. Havalar gerçekten çok dengesiz. İnsanların çoğu da bunalımda. Ama yine de her mevsimin tadını çıkarmak lazım Mia'm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısı ahududum bi rutine otursa her şey güzel olucak zaten :)

      Sil
  15. Ben yaparım sana profiterol. :)
    Kapatılmasa iyiymiş ama olmuş.
    Twitterda duydum ben de sonra da facebookta.
    Neyse bu ara benim ruh halimde bir tuhaf Mia'm.
    Bir öyle bir böyle.

    YanıtlaSil
  16. hadi yapalım birlikte :)

    bu ruh halimiz geçicek tatlılar bize iyi gelicek :)

    YanıtlaSil
  17. Mia beni de bu havalar perişan etti ve ediyor. Oy dağlaaar, içim sıkılıyo kasvete bak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ben kış geldin diye söylenen gelince de bunaldım diyen kendisiyle çekişen bi insanım :)

      Sil
    2. aaa yapmayın öyle ya, yaz bitsin of çok sıcak demeyin ya valla derin kederlere giriyorum:)

      Sil
    3. ama bazen çok bunaltmıyor mu piam :)

      Sil
  18. aaa lütfen "As you Like it" ve "The Tempest" a da ilgi gösterelim. Shakespeare ve çağdaşı Christopher Marlowe en büyük aşklarımdandır.

    YanıtlaSil
  19. tamam özlemakim lütfen yani ehe :)

    yarın oyun oley!

    YanıtlaSil
  20. kzuum nazar degmesın dıyorum bosver sen aldırma 21 aralıga :) buarada ıncı pastenesıne bende cok uzuldum bır bır degerlerımızı alıp parcalıyorlar ...hırkalık havalarda ıse benımde soyleyecegım ıkı cıft laf var ne araa gunesten kara gectık kı bız

    YanıtlaSil
  21. 21 aralık.. kardeşimin ödü kopuyor resmen. "of ya ölmeye xx gün kaldı" diye sayıyor manyak :D

    yasemin mori'yi ilk kez dinliyorum. çok hoş bir tarzı varmış.. konuşuyor gibi. anlatıyor resmen, çok beğendim!

    havalar cidden ne yaptığını kendi de bilmiyor, izmirde de bi sıcak bi buz tuhaf :)

    bu arada "I'm Back!" diyorum son olarak.. başka bloglarla yapamadım sanırım, en başa geri döndüm. bi daha da bırakmaya niyetim yok! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehe kardeşin duvara çizik atıyor mu :D

      evet ya yasemin mori harika, ilk albümünden başla dinlemeye ;)

      izmir! çok gitmek istiyorum nedense (gezmek)

      ah sonunda!!!

      geldin mi sonunda.. çok sevindim çok mutlu oldum ve bi daha bırakmaa bi düşün'üm!!! hoş geldin tekrar kalpli bloguna :*

      Sil
  22. Seni de lüzumsuz açıklamanı da severim ama ben yaa :)) Ayrıca biliyor musun korkmuyorum ben 21 Aralık'tan :)) hatta sonrası için de çokça güzel planlarım var yapıp yapıp blogda anlatacağım :)
    Gelelim havaya :) Havayı sev.. O bizim yansımamız gibi :) Bazen çok düşünceli, çatık kaşlı gri bulutları var. Bazense yüzünü güldürebilen insanlara gülümsercesine kocaman bir güneş.. Bazen ağlatıyorlar onu. Ve en çok da içi tiriyor onun, belli canı acımış ki buz gibi oluyor.. .Düşününce insanoğlunu getiriyor aklıma :). Aramızda kalsın yüz yılda bir saçıma fön çektirmediysem eğer ben havanın her halini çok seviyorum:D
    Bir de seni tabii :) :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya bengüü!

      ne tatlısın beni ne mutlu ettin bu yorumlarınlaa..
      en önce ben de seni ve yorumlarını severim yaa :)
      ben de korkmuyorum ehe.. ay ben sonrası için olan planlarını merak ettim çook! neyniş neyniş :)

      havayı seviyorum aslında. hem de çok seviyorum :) hem saçıma hiç fön çektirmeyen benim için daha da bi seviyorum aslında ama o aralar bi bunaldım da öyle bi yazı yazdım demek ki :D

      ben de seni seviyorum çok bengücüm <3

      Sil
    2. Seni mutlu edebilmenin verdiği mutluluğu hiçbir şeye değişmem ki benn :))
      Yaptıkça anlatırımmm :P :) heyecan olsun azıcıkkk :P :)
      Aynen aynen fön, düzleştirici ya da maşa.. Kıyamıyorum saçlarıma :) Sadece kestirme sonrası veya düğün derneklerde işte :)
      <3 :*

      Sil
  23. İnci mi kapanmış cidden üzüldüm ama bak.

    Bende bu aralar havayı seviyorum.

    Bence benim ruh halime göre değişiyor havalar havaya göre ben değişmiyorum galiba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de cidden üzüldüm kerestem :(

      e ne güzel işte! çok sevindim bu duruma :D

      Sil
  24. bir kez yeme şansım oldu o profiterollerden:( içinin boşaltılmasına şahit oldum bizzat, üzücüydü gerçekten:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizzat şahit olmak çok çok kötü :(

      Sil