Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Mia'nın Ev Yılbaşısı

Günlerdir bilgisayarı uzun süreli açamadım. Yılbaşından önce de yazamadım hatta sonra da yazamicam galiba derken hadi Mia, iş başına! dedim ve geldim. Özetle; yılbaşını evde annem ve komşu kızıyla geçirdim. Çok ama çok eğlendim.
***

Günler yaklaştıkça herkes bir planlar, programlar, yılbaşında ne yapıcaksın soruları. Benden de hiç bıkmadan usanmadan "evdeyim" yanıtları.

Yılbaşı günü ablam işte, kardeşim arkadaşlarıyla, ben de annem ve babamla evde olucaktım. Sıfır plan, sıfır hazırlık ve canım televizyonumuzla birlikte 3 - 2 - 1 diye sayıcaktık. Sonra bir iki sarılma, yeni yıl dilekleri derken hoop uykuya. Ev yılbaşısı planımız tamamen buydu.
***

Malum gün pijamalı pijamalı, elimde telefon, sıkılmış bir şekilde twitter'da dolanırken cips yiyemeyen kız'ın "Babam böyle meze yapmayı nerden öğrendi. Hep yılbaşı olsun biz bunlardan yiyelim." başlığı altında paylaştığı şu fotoğrafı gördüm!

Allahım o ne güzellikti! Evde bile olsa neden bizim masamız boş olsundu? Hemen gaza gelip cipsime sordum. Şu beyazlı olan ne, kırmızı olan ne. Tek tek açıkladı canım cipsitom. Bi de ağzından"şu beyazlı olan da rus salatası" gibi bir cümle çıkması sonrası kafamda hemen ışık yandı! Ta taaa. İçlerinden tek yapabildiğim ve en çok sevdiğim meze olan rus salatasını yapmaya o an, o dakika karar verdim.

Patatesler haşlanırken, gittim bir güzel makyaj yaptım. Pijamalardan kurtuldum. Başıma da geyikli tacımı taktım. Yılbaşına hazırdım.

Sonra bakkala gittim. Ufak çaplı bir çerez, alkol alışverişi sonrası rus salatamı yaptım. Annem sigara böreklerini yaparken ben de masayı hazırladım derken amcam aradı. Morali bozukmuş, dışarı çıkmış, babamı  istiyormuş. Babam da abimi yalnız bırakamam diyerek ilk defa bir yılbaşında bizimle olamadı.

Biz annemle şaşkın şaşkın birbirimize bakarken, Aman napalım. Biz de bu sene yeni yıla 2 kız birlikte girelim dedik. Daha da bir hevesle minik masamızı hazırladık ve televizyonun karşısına kurulduk.


Tatlı tatlı sohbet ederken Komşu Kızı'nın ablası aradı. Kavga etmişler, ablası evden çıkmış, Komşu Kızı tek başına evde kalmış, ağlıyormuş.. Bu ne demekti? Yılbaşına 3 kız birlikte giricez demekti!

Hemen Komşu Kızı'nı aradım ve bize davet ettim. Ağlak ve çekingen bi şekilde bize geldi. Sonrası bol fotoğraf, sohbet, muhabbet.

Annemin bize ince ince dilimlediği ayvaları yerken ve O Ses Türkiye'yi izlerken yeni yıla girdik. En güzeli de tam saat 12'de telefonuma gelen mesajdı..

Annem uyuduktan sonra masamızı kaldırdık ve oje kutumuzu yanımıza aldık. Bir yandan sohbet edip, bir yandan ojelerimizi sürüp, kendimize bakım yaparken saat akıp geçmişte bizim haberimiz olmamış. En son baktığımda saat 6'ya geliyordu.

İşte ben böyle bir yılbaşı yaşadım. Evde, sessiz sakin ama güzel bir gündü. Buraya yeni yazı yazmadığım halde beni hatırlayıp yeni yılımı kutlayan blog arkadaşlarıma, mail atanlara çok teşekkür ederim. Beni nasıl şımarttınız.

Hepinizin yeni yılı kutlu olsun! Umarım 2013 için dilediğiniz tüm dilekler gerçekleşir.
***

Konuyla alakasız ama yazmazsam çatlarım. Bir önceki -sinemayla ilgili olan- yazımda size şu cümlelerle tavsiyelerde bulunmuştum.

"Klişe aksiyonlardan hoşlanıyorsanız Tom Cruise'nun yeni filmi Jack Reacher'a, görsellikten hoşlanıyorsanız yakışıklı Brad Pitt'in yeni filmi Killing Them Softly'e gidin."

Ve bunları yazdıktan sonra o 2 filme de sinemaya gittim, izledim. Fikrimi değiştirdim. Şimdi de size şu cümlelerle tavsiyede bulunuyorum.

Jack Reacher'a sakın gitmeyin. Olmamış, basit, kötü bir film. Fakat Killing Them Softly'e kesin gidin! Benim için bu senenin Moonrise Kingdom'la birlikte en iyi filmi! Önceden uyarmam gerekirse yavaş ilerleyen filmleri sevmiyorsanız sıkılırsınız. Ama ben yine de söyliyim. Demedi demeyin. Şahane bir film.
***

Bu arada bir kağıt köşesine atacağınız ilk tarihi yanlış yazmayın. Aman orayı 3 yerine 2 yapmayın. 2012'yi unutup 2013'ü sevin, kucaklayın.

Bu da şarkı.

75 yorum:

  1. Ne tatlısın sen Mia :)

    Brad Pitt'in filmine gitmek istiyordum ama yavaş ilerleyen filmlere tahammülğm hiç yok. Bakalım final sonrası vizyonda kalmaya devam ederse, mıy mıy izleriz.

    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür Pera sen de çok tatlısın :)

      aaa yavaş ilerleyen filmlere hiç tahammülün yoksa sakın gitme! :)

      teoman'dan yağmur'u dinle benim için :)

      sevgiler sana da.

      Sil
  2. mutlu yıllar Mia :))

    evde kutlamak en güzeli.e bi de komşu kızı varmış, daha ne olsun :)))

    killing them softly'yi hala izlemeyedim.sevmediğini söyleyen çok kişi var.ben yavaş ilerleyen filmlere bayılırım.kesin sevicem bu filmi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu yıllar Poliganum :)

      di mi yahu daha ne olucak ahh çok güzel eğlendim :)

      evet sevmeyen çok kişi olucaktır diye tahmin ediyorum ama ben çok beğendim ve film zevkimiz uyuyor. :)

      Sil
  3. sofra şahane gözüküyor Mia'm:)) bi gün yeriz bizde inşallah o rus salatandan:D
    evde olsun sokakta olsun yılbaşında sabahlamak adettendir..
    mutlu yıllar olsun^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Elif'im :) ayy ne demek!

      evet ya sabahlanmayan yılbaşı mı olur di mi :)

      mutlu yıllar elifcim..

      Sil
  4. Mutlu yıllar Mia abla!
    Bizde evde girdik yeni yıla çok güzeldi,zaten benim doğum günümün heyecanıda vardı :)
    Bol bol meze yaptık aynen ne ararsan vardı,rus salataları,cacıklar,kısırlar..
    Sonra cipsler,çerezler,pastalar...
    Sevdiklerimizle geçti yani :)
    İyi yıllar 2013 mutluluk getirsin :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu yıllar Zehra'cım!

      aa aynı zamanda da iyi ki doğdun :)

      oh ne hoş. zengin sorfraymış sizinki, bizimki de fakir sofraydı :)

      2013 harika geçsin. hepimiz mutlu olalııım :)

      Sil
  5. Bence tek kelimeyle harika bir yıl olmuş. Yeni yılda sana bol bol mutluluklar canım Mia'm ayrıca bende annem babam uyuduğu için odamda tek başıma leyla ile mecnun izlerken girdim garipti :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim EvAm!

      aaa kıyamam sana. olsun o da farklı bir giriş olmuş :D

      yeni yıl en güzel en mutlu yılın olsun canım EvA'm seni seviyorum <3

      Sil
  6. Evet, ondan korkuyordum ama yapmadım o hatayı. Sınıf defterine tek hamlede 2013 yazabildim. Gurur duyuyorum kendimle.. :D

    YanıtlaSil
  7. Mia kuzum demek en sevdiğim şeyi rus salatası yaptın:) Nam nam nam...
    Biz de yılbaşına evde girdik ki ben artık böylesini çok seviyorum, biz eğlenemedik çünkü bir komşu kızımız yoktu:)
    Alışamadım 13'e, e zaten tek sayı sevmediğimden biraz zor alışırım:)
    Öperim seni yeni yeni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitanam yaptım valla ani oldu ama güzel oldu :)

      evde olmasını ben de seviyorum. kendimi kandırmadan diyorum yani evde kutlamayı severim diye :)

      ben 13'e hemen alıştım yahu sevdim ben :)

      mutlu yıllar canım kitanam! şahane bi yıl olsun :*

      Sil
  8. kesinlikle evde kutlamak en mantıklısı gayet de eğlenebiliyo insan yani şekil a)sen.. 2013te hergünün mutluluk sağlık aşk para dolu olsun. ey tanrım bizi de unutma dinimiz amin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umay'ım çok teşekkür ederim doğru diyosun :)

      ne tatlı bitirmiş yorumu ya yerim seni :)

      bu sene en çok seni görsün! dinimiz amin..

      Sil
  9. En güzelini yapmışsın Miaaacığım <33 Nice güzell senelere :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim İrem'ciğiiimmmm..

      nice mutlu senelere :*

      Sil
  10. mutlu yıllar mia :) .. bu arada öylesine sigara böreği çekti ki canım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu yıllar :) annem o gün o kadar çok sardı ki, onlar bir kısmıydı ve bugün bile akşam sigara böreği yedik.

      Sil
  11. senin adına sevindim dahada mutlu senelere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. mutlu seneler :)

      Sil
  12. komşu kızından daha güzel eğlence mi olur.mutlu seneler..

    YanıtlaSil
  13. Haklisin valla :) Tesekkur ederim guzel seyler dukkani :) sana da mutlu seneler..

    YanıtlaSil
  14. mutlu yıllar mia :)

    ya evde olmak da kötü değil. bizde kardeşimle film izlerken girdik 2013'e.

    o gün bizde börek yedik ki :)) ama bizimki ıspanaklıydı. salata da nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    bazen sadelik de iyidir. hem komşu kızı da gelmiş bize yeni okunacak mevzular çıkmıştır belki de.



    öpüldün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lâl'cim mutlu yıllar! :)

      bence de evde olmak kötü değil. hatta çok güzel evde olmak yeni yılda. ne hoş film izlerken girmek :)

      oh afiyet olsun hepimize ve teşekkür ederim çok basitti yapması ihiihi :)

      ama maalesef malzeme çıkmadı hiç :(

      sen de öpüldün canım tırtılım.

      Sil
  15. mia özlettin kendini!
    musmutlu bir yıl diliyorum sana ve ailene tabii komşu kızınada ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay cidden mi!

      ben de sana musmutlu bir yıl diliyorum. ailene, sevdiklerine :)

      teşekkür ederim!

      Sil
  16. Mutlu, sağlıklı, huzurlu, hayallerinin gerçek olduğu bir yıl olsun inşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim pia'cım güzel dileklerin içinn! :)

      sana da mutlu, sağlıklı, huzurlu, hayallerinin gerçek olduğu şahane bir yıl diliyorum!

      Sil
  17. Mutlu daha mühimi çok umutlu, çok şahane bir 2013 olsun, valla içimden geldi böyle olacak bu sene ♥
    Yılbaşı programını da çok sevdim, tıpkısının benzerini biz de yaptık, hatta 6ya kalamadan 4de devrildik bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel gelmiş içinden öyle :)

      aynı güzel dilekler de benden sana geçerlii <3

      en güzel yılbaşı programı desene bizimkisi :)

      mutlu yıllar!

      Sil
  18. Sen hep yaz biz hep okuyalım ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehe hep yazıcam siz de hep okicaksınız ona göre karışmam :)

      Sil
  19. Canım çok gzel bir yıl geçirmeni diliyorum, seneye nasıl girersen öyle geçer geyiği doğruysa eğer, bu sene bol "komşu kızı" yazısı okuyacağız demektir;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkür ederim, ben de senin çok çok güzel bir yıl geçirmeni diliyorum!

      oh ne güzel olur bol "komşu kızı" yazılı bir yıl :)

      Sil
  20. e böyle yılbaşına can kurban:) valla komşukızına gün doğmuş miacım :)
    herşeyin gönlünce olacağı bir yıl olsun inşallah, öperim çok! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım. senin de en güzel yılın olsun. mutlu yıllar hepimize! :)

      muck :*

      Sil
  21. Vallahi ne iyi etmişsiniz.bende ilave olsaydım dedim )).
    Mutlu ve huzurlu nice yıllara....sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)

      teşekkür ederim.

      mutlu yıllarr!

      Sil
  22. Cok güzel bri aksam gecirmissin Mia. Aslinda sessiz ve sakin gecen yilbasi aksamlari bence en güzelleri. Bak 3 gün gecti bile. Mutlu yillar canim sana. Almanyadan sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın ahucum. bence de öyle.

      gerçekten 3 gün geçti bile!

      mutlu yıllar canım ve Almanya'ya sevgileer! :)

      Sil
  23. E ne güzel olmuş işte başbaşa, daha samimi:)
    Ben de bu sene evdeydim, resmen huzurlu geçti gecem yahu. Ne giyeceğini, nasıl eve dönebileceğini düşünmek çok zor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. di mi ya franım :)

      oh huzurlu geçen yılbaşı sonrası huzurlu geçen bir yıl olsun bizim için :)

      Sil
  24. Bu komşu kızı saf olan komşu kızı mı :D bu aralar favorim o blogunda:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ta kendisi! :D

      sen blogumu okuyorsun baştan sona şu aralar galiba?

      Sil
    2. Kesinlikle favorim :D :D

      Her zaman okuyordum ama bu ara daha cok eskileride karistirarak okuyor olabilirim :)

      Sil
    3. ah ne hoş :) bol okumalar.

      Sil
  25. Ben de arkadaşın evindeydim.
    3kız yeni yıla girdik çok da güzel oldu.
    Dışarıdaki onca hengame yerine böylesi daha bi güzel Mia'm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet arkadaşın maaşını da ıslatmışsınız ihihi :)

      di mi webam evde güzel güzel geçirdik yeni yılı :)

      Sil
  26. Ohh ne güzel , sigara böreği candır :)Biz dokuz sap girdik yeni yıla , kusursuz bir geceydi :))
    tekrardan iyi seneler :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sigara böreğinin tadı damağımda kaldı :)

      kusursuz bi gece olması güzel.

      mutlu yıllar! :)

      Sil
  27. süper bi yılbaşına giriş yapmışın küçük bi sır veriyim sana tweet okuduktan sonra diretk buraya uçtum :)
    Kendi yılbaşı gecemi özetlemek istiyom bölümden arkadaşlara söz verdim öğrenci evine gitti ev sahibi arkadaş ve ben diğerini beklerken ben uyudum uyandım kimsecikler gelmemiş bende soğuktan kaçmak için eve kaçtım kardeşimle odamızda girdik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehe teşekkür ederim :)

      aaa. ne tuhaf bi yılbaşı gecesi olmuş. olsun mutlu seneler! :)

      Sil
  28. geç oldu ama mutlu yıllar :D
    benim yeni yılımda evdeydi ama çok sıkıcıydı hatta geçirdiğim en sıkıcı yeni yıldı, ablamda yoktu zaten neyse seninki güzel olmuş sevindim :) birde yazını okumayı özlemişim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç olur mu hiç :)

      sana da mutlu yıllar melindam.

      seneye umarım en eğlenceli yılbaşın olur. ben de yorumlarını özlemişim :)

      Sil
  29. Mia'mm ben de aynı senin gbi girdim 2013'e evde arkadaşlarım ve sevgilimle , güzel bir sofra ile içki eşliğinde :D ama güzeldi yni, O Ses Türkiye harikaydı o akşam, güle güle girdik valla, bi de nişanlımın kardeşinin doğum günüydü yılbaşı, saat tam 12'de pastasını kestik falan.. Jack Reacher'a biz de gittik aslında beğendik ama sinemada çok sorun vardı, ekranın ortasından bir çizgi geçiyodu ve sol tarafı bulanıktı filmin o sebeple konsantre olamadık resmen :( neyse bence de 2013ü sevelim ki o da bizi sevsin di mi ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paris'im en güzel yılbaşı ev yılbaşısı cidden oh ne güzel yapmışsınız!

      annem tekrarını izlemek istedi programın düşün artık :)

      kardeşinin doğum günü kutlu olsuun. ayrıca sinemaya para verip öyle aksiliklerin çıkmasına sinir oluyorum!

      bazen alt yazı kayık oluyor ses ya fazla ya az oluyor ve konstantre gidiyor :(

      eveet 2013ü sevelim o da bizi sevsin! ve seni kesinlikle sevicek :)

      Sil
  30. iyi seneler mia'mm :):)
    2013'te de sevimlilikten ölüp biten yazılarını istiyorum ona göre:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seneler Allie'm :)

      anlaştık! yarına geliyor bi tanesi :)

      ben de bu sevimlilikten ölüp biten yorumlarını istiyorum ona göre :)

      Sil
  31. benimde doğum günümdü falan önce bi kaç arkadaşların partisine katılıp iki tek attım sonra evde hasta yatan oda arkadaşıma 35lik rakı aldım onu da 12ye kadar devirdik 00:02 de yeni yıla mı girdiik nidamı atarken odanın tam ortasında yeni yıl pijamamı giyiyordum. ne acıklı. yeni yıl, yeni yaş. zaten astronomiye göre 15 sene çöküş dönemi yaşicakmışım. gitti canım yıllarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aliyonam bence çok güzel bi günmüş oh iki tek filan :)

      ayrıca astronomiye bu kadar inanıp olumsuz etkileme yıllarını! :)

      Sil
  32. biz de biralar, o ses türkiye ve eser yenerlerle güzel bir yılbaşı geçirdik. hiç evden dışarı çıkamadım henüz yılbaşısında. seney inşallah, iple çikiyorum bakalım :))

    ama seninki çok eğlenceliymiş yaa! bizim uyku bastırdı, 1'de uyuduk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim yılbaşı da sizinkinin aynısıydı :)
      seneye nedense ben de dışarı çıkıcakmış gibi hissediyoruum du bakalım :)

      ay 1de mi?! seneye evde de olsan sabaha kadar uyumicaksın anlaştık mı :)

      Sil
  33. vallahı bence evde olanlar daha bır guzel sıcak oluyor ıtılıp kaklımıyorsun falan bak en kokos en zengın ulkede monaco da ıdım ınsanlar zengınde olsa balo salonunda ıttırıyor cok sınır oldum elleırne saglık ben olsam kesın yıyıcı pozısyonunda olurdum,guzel bır yıl senın bızım hepımızın olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grace sen o güzelliğinle monaco'da ha! süpermiş :)

      keşke sen de olsaydın birlikte yeseydik. mutlu yıllar :*

      Sil
  34. benim de yılbaşım aynen böyle geçti, yani daha çok birinci planın gibi. Yılbaşı gecesi bile aman depresyon diye ağladım ayrıca, ama yine de güzeldi. Pijamalar dağınık saçlar çirkin suratlar, biz de böyle girelim bir sene boyunca çirkin olalım dedik. Yılın umarım çok güzel geçer. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve eminim bir sene boyunca çok güzel olucaksınız :)

      Sil
  35. Yılbaşını evde geçirmek nedense bana daha güzel geliyor :)
    Ne güzel üç kız, hazırlıklar yapılmaış sıcacık evde yılbaşı kutlanıyor. Bizde daha kalabalık ama evdeydik, güzeldi Miamm :) filmi izledim bu arada :) bende diyorum ki Pitt'i seviyorsanız kesin izleyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sana katılıyorum aslıcım :)

      ne güzel sen kalabalık ev bir yılbaşısı yaşamışsın ve bence de çok hoş :)

      ah kesinlikle!

      Sil