Bu blog Mia Wallace'ın içini dökmesi, yazıp kurtulması, anlatıp rahatlaması ve anılarını paylaşması içindir.

Çocukluğumuza İnelim

Eskiden bu "çocukluğunuza inelim" olayını hiç anlamazdım. Çok saçma gelirdi. "Ne alakası var yaa, şimdi neysem oyum işte. Doğru dürüst hatırlamadığım çocukluğumdaki anılar bende nasıl bir iz bırakmış olabilir ki" diye söylenir dururdum. Fakat artık anlayabiliyorum.

Mesela böyle yeni açılmış, dümdüz harika görünen bir yoğurta kesinlikle kaşığı ortadan daldıramam. Çünkü çocukluğuma inersek bunun tamamen yediğim azardan dolayı kaynaklandığını bilirim. Öhö öhöö..
***

İlkokul 5. sınıftayım. O zamanki sıra arkadaşım Merve'yle en büyük eğlencemiz, okuldan sonra onlara ya da bize gidip, ince ince kestiğimiz patateslerimizi kızartıp, taze ekmekle patates kızartması yemekti. Boğazıma hayatımın her anında düşkünmüşüm gördüğünüz gibi.

Neyse yine öyle günlerden biri. Son ders boş, biz de Merve'lere gittik. Evlerinde patates yokmuş. Harçlıklarımızla 1 kilo patates aldık. Dik merdivenlerden çıkıp eve ulaştık. Hemen girdik mutfağa, başladık patatesleri soymaya. Ama nasıl bir eğlence.

Bir yandan masamızı hazırlıyoruz. Beyaz peynir, ketçap (o zaman mayonez sevmiyoruz) artık ne varsa masayı donatıyoruz. Merve de bir yandan dolaba bakınıyor başka ne koyabiliriz diye. Sonra dolaptan kocaman bir tencere çıkarıyor.

Meğer annesinin kendi elleriyle yaptığı yoğurt. 1 gün dolapta beklemiş ve kıvamına gelmiş. Ayy ben bir sevindim. Hiç tencerede yoğurt görmeye alışık değilim. Koca tencere, üstü dümdüz bir yoğurt. Tutturdum kaselere yoğurtu ben koyiyim diye. Hani o ilk kaşık kutsal ya.

İşte kaşığı tencerenin ortasına daldırmamla Merve'den bir çığlık..

- Yaaaa ne yaptın sen yeaaaaa ooffffff!

Ben bir elimde kase, bir elimde kaşık Merve'ye bakıyorum. "Ne yaptım ki?" dedim. Bu başladı son hız dırdıra.

Yok efendim öyle kaşığı ortadan alarak başlarsan yoğurt sulanırmış. Artık bu koca tencere yoğurt bi anlam ifade etmezmiş. Bu ne kötü olmuş şimdi annesi kızarmış. Nasıl bilmezmişim ben, yoğurt hep köşeden kaşıkla alınırmış... 

Hayır ben zaten daha önce sulanmayan bir yoğurt görmedim. Ayrıca sulanmasın diye yoğurtu bi kere karıştırırsın yani. Öyle ortadan kaşığı daldırdık diye ne bu tepki şimdi. Zaten patates kızartmasının yanında yoğurtun işi ne. Sanki masada zeytinyağlı yemek varmış gibi kaşık kaşık yoğurt yemek niye?
***

İşte yaşadığım bu olaydan sonra, ne zaman yeni bir yoğurt açılsa önce bir bakınıyorum. Hep ilk kaşığı köşeden alarak yoğurtun sulanmasını izleyip "yanlış biliyosun mervee böyle de sulanıyor iştee!" diye içimden geçiriyorum. Ama ne ne yazık ki artık bu olay yüzünden hiç ilk kaşığı ortadan alamıyorum.
***

Ya da küçükken saçlarım hep erkek çocuğu gibi olduğu için, sonradan 3 sene itinayla uzatıp kendini kuaför zanneden annemin "kırıklarını alıcam" diyip kestiği eğri saçlarımı düzeltiyim derken 3 yıllık emeğimi mahvedip, yeniden küt saçlı olduğum günden sonra saçlarımı hiç kestiremedim. Sadece kırıklarını aldırıp durdum ve yıllardır upuzun saçlı bir insanım. Yine bir çocukluk travması yani.
***

Saçlarımın uzun olmasının da, her sulanan yoğurta sinir olmamın da çocukluğumla alakası var. Belki de pilavın tabağımın hep solunda olmasının da bir nedeni vardır, kim bilir.

Fakat bu yazıdan sonra inat ettim. İlk alınan yoğurta kaşığı ortadan daldırıcam, böyle kenarlara hiç dokunmadan kaselere doldurucam. Hem de o yoğurt sulanmicak. Vallahi de billahi de sulanmicak. Tamam yaa kimi kandırıyorum, bal gibi de sulanıcak işte. Huff!
***

Bu da şarkı.

99 yorum:

  1. Saç konusunda aynı travmaya sahibiz ne yazık ki. Saçlarım hep uzun. Kestirmek, kısa kullanmak istiyorum ama yapamıyorum. Kırıklıklarını aldırırken bile fazla kesildi zannedip küçük kalp krizleri geçiriyorum.

    YanıtlaSil
  2. Şiv'a, aynen! gerçi kısa yakışmıyor bana ya da yakışmaz gibi geliyor artık ama uçlarından kestirirken bile fazla kesicek diye kriz geçiyorum of of.

    YanıtlaSil
  3. yoğurt dediğin şey her türlü sulanır, o merve ve annesinin yarattığı bir hurafe falandır bence.. ben zaten yoğurdun sadece o üst düz kısmını yiyebiliyorum, karışmış pütürcüklü halini yıllardır sevemedim, hangi çocukluk travmamdan dolayı acaba? :D

    benim de saçlarım epey uzun son 3-4 senedir bu böyle, ondan önce de uzatma aşamasındaydım, onun sebebini biliyorum ama: küçükken saçlarım maksimum omuz hizasında oldu ve hep istediğim dışında kestirildi..

    hepimizin birer küçüklük travması var :D

    YanıtlaSil
  4. What's Next, haha aynen dediğin gibi her türlü sulanır ve senin ki hangi çocukluk travmasından dolayı acaba :D

    işte bak saçlar da genelde küçükken "okula başlayan çocukların saçı kısa kesilir" mantığıyla kısaldığından anında büyüyünce uzatılıyor. al sana travma :D

    YanıtlaSil
  5. mia bu tam benlik bir yazı olmuş. bayılırım çocukluğa inme muhabbetlerine. baya da inanırım haberin olsun:) ne de olsa freud benim babam:)

    neyse...

    patates+ekmek kombinasyonu tüketimi kesinlikle bende de fazlasıyla mevcuttu. geçmiş zaman kullandığıma bakma, hala öyle:)

    Ben de bir kere ilk okulda bitlenmiş ve de saçlarımı dedem erkek model kestirmişti. O gün bugündür ben de hiç ama hiç dokunmak istemedim. hep uzattım. beni kısa saçlı halimle annem bile hatırlamıyordur:)

    YanıtlaSil
  6. nini'cim, ay çok sevindim o zaman oleey :)

    bende de diyet olmasa hala mecvut ama bu aralar dikkat ediyorum :)

    ya işte bu okulda kısa kesilen saçlar, günümüzün uzun saçlı kızları.

    ama iyiki de kestirmiyorsun çok yakışıyor valla :)

    YanıtlaSil
  7. kendimi eğitim bilimleri dersinde gibi hissettim miacım :)

    YanıtlaSil
  8. Ah Mia, o merve'ye epey gıcık oldum yaa :)

    benim de saç konusunda epey hassasiyetim var. küçükken 'okul' sebebiyle düzenli aralıklarla kesilen küt saçlarım oldu hep.

    Ve içimde hep saçlarımı uzatma hevesi kalmıştı.
    Şimdi uzun saçlarımla mutluyum ama uçlarından bile aldırırken içim gidiyor.
    Kuaförden gelince düşünüyorum çok mu kesildi kısa mı oldu diye :)

    YanıtlaSil
  9. yani bazen beni çok gülümsetiyorsun ...:)) mesela bende çocukken muhallebinin üstünü ellemeden kenarından usulca batırıp altında muhallebiyi sıyırırdım. Şimdide nerde olayım farketmez bu çocukluk alışkanlığımı harfiyen uyguluyorum..

    YanıtlaSil
  10. EvAcım, ben de seni yerim ki :D

    Çilekli Fondü, ya yaa :)

    masal, ben de analtırken gıcık oldum yoksa merve'yle bi sorunum yoktu ehe :)

    çocuğumun okul sebebiyle saçlarını kestirirsem bana da mia demesinler! :D

    YanıtlaSil
  11. SÜPER İNCE PARLAK ÇORAP, hep gülümsetiyim seni :)

    ne güzelmiş. bak bi gün de muhallebiyle ilgili yazıyim ben. :)

    YanıtlaSil
  12. Ben de saçlarımı uzatamıyorum Mia o niye:D Benimkinin çocuklukla alakası yok ama beceriksiz kuaförler ve sönük saçlarla ilgili:))

    Hiç açılmamış yoğurdun ilk kaşığı çok keyiflidir, dilediğince batır Miam, sulanırsa sulansın hııh:D

    YanıtlaSil
  13. Joy, olsun senin bu doğal dalgalı saçların öyle güzel ki :)

    ayyy eveet dilediğimce batırıcam kaşığı oohh :D

    YanıtlaSil
  14. istanbul'dan ayrıldım Ankara'ya gittim garsona patso yok mu dedim, o ne ki dedi.
    İstanbul harici patso çok bilinen bi şey değilmiş meğersem.
    Pattes ekmeğin muhteşem uyumu oh yeah!
    Ama patatesle yoğurt yerim ben mutlaka. Özellikle biber kızartması da olcek ekmeği yoğurda bancen böyle ohh:D

    YanıtlaSil
  15. bir dönem küt saç modasından dolayı bu hale geldi ben de aynı şekilde sadece uçlarından aldırabiliyorum

    YanıtlaSil
  16. ne çok güldüm okurken! yoğurt travması kötüymüş gerçekten ama ben şimdiye kadar evdeki yoğurtları hep ortasından başlayarak yedim, sulanmasına fırsat vermeden de bitirdim.
    son olarak, ben seni hep hayalimde böyle saçları omuzlarında gibi canlandırıyorum. :)

    YanıtlaSil
  17. aay kıyamam Mia'm nasıl da etkilenmişsiin :) daldır gitsin kaşığı löööpp diye ortasına! hatta bi kaşık da benim için daldır! :D

    küçükken ben de mayonez sevmezdim, şimdi de ketçap yemiyorum patatesle :D

    ayrıca saç kestirme fobisi bende de vardı. çok küçükken sıfıra vurdurmuşlar aynanın karşısına geçip geçip ağlarmışım falan çok üzülmüşüm. sonra 4-5 yaşlarında babannem azıcık kesiyim diyip omzuma kadar kısaltmıştı ona da çok üzülmüştüm o kadar ağlamıştım ki komşular noldu diye gelmişti! nerdeyse bi yazı çıkıcak bundan devamını anlatırsam :) neyse bi gün blogda bahsederim :D

    seni seviyorum miaaa:))

    YanıtlaSil
  18. Mia tatlı Mia :)daldır istediğin gibi yoğurda kaşığı sefan olsun :)
    hem bir gün belki saçını da kestirirsin :d

    YanıtlaSil
  19. benim de kırıkları aldırırken bile saçlarım dibinden kesilecek kısacık saçla gezeceğim gibi bir korkum vardır.ki benim saçlar kıvırcık olduğundan sabah otobüsle giderken yolda uyuyup kalınca yastığa ihtiyacım olmuyor:)))
    ama patatesi hiç ekmekle yemeyi düşünmedim şimdi ne yalan diyeyim :D
    ayrıca benim de öyle çocukluk korkularım var sanırım.misal asansöre bindiğim zaman gereksiz yere gerilimler yaşar yanımdakileri de strese sokarım.asansörde ilk kez karşılaştıklarımı bile:D
    son olarak o kaşığı dilediğince, hiç düşünmeden batır.evet. :)

    YanıtlaSil
  20. Hahah ama evet her türlü sulanır. Önemli olan yedikten sonra hepsini aynı hizaya getirmek :)

    YanıtlaSil
  21. Aman yareppim çocukluğuma dayanıyomuş meğersem:O Tam 6 ay saçımı kısa kestirmeyi düşünüp kuaföre kadar kararsız gittim, kıyamayıp yine kırıkları aldırıp çıktım ya :D

    YanıtlaSil
  22. Ne fark edermiş ki ya,ha ortasından almışsın ha kenardan..duymamıştım hiç bunu :)
    saç travmasını ben de yaşadım..küçükken kuaförün salaklığı yüzünden kısacık olmuştu saçlarım.ne ağlamıştım ya..aynaya bakıp bakıp ağlıyodum.günlerce sürdü böyle :) hoş ben yakın zamanda da yine bi kuaför sorunu yaşadım da atlattım neyse ki :) çocuklukta yaşanan sıkıntılardan ders almak gerekiyor tabi..bak ben almadım,aynı sorunu bi daha yaşadım :) artık uzuuun zaman kestirmem ben de :))

    YanıtlaSil
  23. bossa nova, ayy patso olmaz mı ya bayılırım :)

    ayrıca biber olsa yoğurtla yerim sanırım of ama bak biber kızartmasına bayılırım canım çektii :)

    İrma, küt saç bizim psikolojimizi alt üst etmiş desene :)

    YanıtlaSil
  24. doğru muymuş peki? cidden kenardan mı alınması gerekirmiş? o ne saçma şey be, ben daldırırım yoğurda kaşığı çatalı hatta elime geleni :D

    kıyamam ya o an nasıl baktığını görebiliyor gibiyim.

    :D

    YanıtlaSil
  25. yellowsubmarine, ah güzelmiş. ben de sulanmasına fırsat vermicem valla kaşık kaşık yicöööm :)

    bu arada saçlarım bacaklarıma gelicek nerdeyse :D

    Luna'mm!

    ay ne güzel yine kendine has samimi tarzınla yorumların. bayılırım!

    valla löööp diye daldırıcam ortasına oh ne güzel :)

    be de öyleydim. şimdi feci mayonezciyim :)

    ya bi dk bi dk. bu benim hikayemle aynı nerdeyse :)

    bebekliğim kel geçti çünkü hep saçım çok çıksın diye sıfıra vurmuşlar. sonra da annem kısa kesti derken bugünlere kadar geldik ahh :)

    ben de seni seviyorum lunaa :)

    YanıtlaSil
  26. Emine, eheh sensin tatlı :)
    daldırıcam valla bugün kısmet olmadı ama yarını bekliyorum. içimi döktüm bloga baksana :P

    onu hiç sanmıyorum ya saçlarım böyle gidicek sanırım :)

    REL, ayy ne tatlı kıvırcık saç! :)

    ya dene dene çok güzel oluyor ohh taze ekmekle :)

    öyle yapıcam düşünmedeni, evet :)

    YanıtlaSil
  27. fran'ım, işte buu! bence de bak içimi rahatlattın :)

    Mila'cım, ya yaaa aydınlanın diye yazdım ben bu yazıyı aslında :P

    eheh acaba nasıl bi travma yaşadın da 6 ay bekledin. kesin var bi şey :D

    YanıtlaSil
  28. Yoğurt kısmınde değil ama yazının diğer kısımlarında kendimi görmüş gibi oldum adeta:) biz de 11-12 yaşlarımızda arkadaşlarla birbirimize gider patates kızartırdık ve afiyetle yerdik :D çocukluk travmaları kısmına gelince çok haklısın, gerçekten bazı şeyler öyle bir yerleşiyor ki bazen farkında bile olamıyoruz :/ güzel bir yazıydı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  29. ben bi saysam anlamını çözemediğim takıntılarımı ohoo.. mesela hala kuaför koltuğuna oturmaktan korkar saçım kısaldığı an bunalıma giren kişiyim ben:)
    çocukluğa giden bi yolculuk benim için de şart sanırım:)

    YanıtlaSil
  30. Benim de annem 1. sınıfa başlarken upuzun olan saçlarımı küt kestirmişti. Çok fazla ağlamıştım. O zamandan beri kısa saça karşıyım ben de. Kesinlikle çocukluk travması :D

    YanıtlaSil
  31. Poliganum, di mi ya. ne saçmaa!
    ama daha da saçması bundan dolayı bana söylenmiş olması ki bence aynı dırdırı o da annesinden çekmişti. sonra bana patladı :D

    kuaför faciaları çok fena oluyor. insnaı kuaförden soğutuyor valla. neyse ders alalım bak ben ders aldım daha o gün bugün yoğurtu kaşık kaşık yiyemedim ahh :p

    YanıtlaSil
  32. Lazanyam, bilmiyorum ki. onlara göre doğru ama denedim her şekilde sulanıyor ya. boşveer :)

    ayy sorma o bakışımı ben de tahmin edebiliyorum. kocaman olan gözlerim iyice büyümüştür falan :D

    SmG, sevindim çocukluğu benim gibi patatesle geçen birini daha bulunca oleyy :)

    evet yahu farkında olmadan yer edyor bazı şeyler daha biz çocukken. teşekkür ederim beğenmene sevindim muck! :*

    YanıtlaSil
  33. elifim, ben de öyleyim ya. saçlarımı kısaltıcak diye feci korkuyorum nolucak bu halimiiz :)

    YanıtlaSil
  34. yogurdun sulanmasını istemiyorsan üstünden sıyıra sıyıra alacaksın yani işlem bittiğinde yogurdun üzerinde çok fazla yükselti farkı olmayacak
    ayrıca bamya pişirirken önce iyice kavurursan sonra da bir kaç damla limon sıkarsan bamyanın da sulanmadığını göreceksin
    sadece erkeklere kalıcı bi çare bulunamadı. ne yaparsan yap sonuç değişmiyor

    YanıtlaSil
  35. RockunzeL, ya off! yine bir okul faciası! seni çook iyi anlıyorum. ablama da aynısı olmuştu maalesef ve o da geçirdi bu travmayı, ben de, sen de.. ah ah :)

    YanıtlaSil
  36. girlythings, işte ben de bu püf noktayı arıyordum. beklediğim yorum geldi! teşekkür ederim :)

    bamyayla ilgili pek bir bilgim yok ama hemen anneme iletiyim bu limon işini :)

    YanıtlaSil
  37. böyle gelmiş böle gider be mia:) o kuaför koltuğu hem terapist hem tüm strese sebep yaa..

    YanıtlaSil
  38. elif. çok haklısın ya. bazen terapist gibi geliyor. beğendiysek musmutlu çkıyoruz ordan ama beğenmezsek de bi o kadar ağlak ayrılıyoruz di mi :)

    YanıtlaSil
  39. Ah Mia alemsin :D
    Ama şu saç travması bende de var sanırım,kuaförde otururken annem bilimum kaş göz işaretleriyle daha ben anlayamadan bir çırpıda saçlarımı erkek saçına çevirmeseydi,belki şuan saçlarıma daha kısa-modern bi şekil verebilirdim,ama köylü kızı moduna devam,kuaför fobisi oluşturdu resmen çocukluğum :D
    Ayrıca sen üzülme yoğurt hep sulanır ;)

    YanıtlaSil
  40. Sen yoğurdu kenarından alırsın,başkası ortasından yada en kenarından..sonuç değişmez yine =)
    herkesin seçimi farklı..bir de ben terapistlere hiç inanmam..=)
    eğlenceli bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
  41. Merve umarım bir yerlerden bu blogu okuyorsundur. Zira eğer bir yoğurt gözükmüşse sahnede, o yoğurt mutlaka sulanır. İster ortadan kaşıklanmış olsun, ister köşeden. Git şimdi Merve.

    YanıtlaSil
  42. hayalci, ne çok ortak kaderi paylaştığım blogger arkadaşım var yahu. anneler ah anneler. biz öyle annelerden olmayalım! :)

    evet evet o yoğurt hep sulanır işte merve bilmiyormuş hıh :)

    lady jane, bence de sonuç hiç değişmez. neyse o. o yoğurt sulanıcak arkadaş! :) teşekkür ederim ehe

    YanıtlaSil
  43. İsmini Vermek İstemeyen Seyirci, hay ağzına sağlık! duy merve duy!

    YanıtlaSil
  44. ne alaka yahu yoğurt diş fırçası mı ortadan sıkılmazmış gibi çok enteresan bence arkadasın uydurmus onu yada annesı uydurmus öyle bi olay yok,kucukken bitlenmiştim ama annem saclarımı yınede kestırmedı cok sevıyorum ben saclarımı ya kıyamam :)

    YanıtlaSil
  45. biricitconsungunlugu, dediğin gibi bence de önce annesi uydurmuş sonra da kızı buna inanmış :)

    iyi iyi ya kestirme sakın :) ben de kıyamam valla

    YanıtlaSil
  46. saçlarım uzun ama hep kırıklı, uçları gidiyor :( niye kırılıyor anlayamadım gitti.
    o yoğurt meselesi ayrı bir alemmiş ama sen çıkar koca tencere yoğurdu sonra bir ton laf et, olmamış Merve olmamış :)

    YanıtlaSil
  47. ah mia,çocukluğum kınalı yapıncak gibi geçti :) 3.,4. sınıfa kadar hep erkek gibi dolaştım.kuaför dönüşü ağlardım hep. kökü sende diye kızarlardı.ama hep özenirdim uzun saçlılara. bir de bitlenmiştim okulda uzun saç yine hayal olmuştu. sonra bendeniz modeli küt arkadan kuyruklu :)lisede kendi isteğimle kısa ve katlı kestirmiştim herkes bayılmıştı.sonra her uçlarından almaya gittiğimde kısa saçlarla çıkıyor ve ben hüngür hüngür ağlıyordum hala :) 26 yaşındayım, yaklaşık 4-5 senedir uzun saçlıyım. ilk defa bu sene belime kadar saç uzattım :) azıcık uçlarından aldırınca bile kendimi kel kalmış gibi hissediyorum :)

    YanıtlaSil
  48. Benim de saçlarım küçükken hep kısaydı, dayım erkek berberiydi ve tüm kuzenlerimizin saçlarını erkek tıraşı yapardı, bende uzun saçlıyım ve asla kolay kolay saç kestiremem. Yoğurda gelince bende ortadan kaşık kaşık yemeyi severim, sulanırsa sulansın;)

    YanıtlaSil
  49. küçük mia nın çektiğide neymiş böyle :D travmalarını at bi köşeye ve daldır kaşığı tam ortasından..sulanırsa sulansın.bidahaki severe suyuyla sevicek ve yicek biri çıkar elbet..çıkmassada can sağlığı :)

    YanıtlaSil
  50. yıllardır tencereden yoğurt yiyen biri olarak biz kardeşimle yoğurdun üstündeki kaymağı acayip bi ustalıkla toplar bi kaseye alır sonre onu ekmeğin üzerne sürer ve üstüne şekerleyerek yeriz:)ve devamında herkes yoğurdu üsten üsten hiç kaşık daldırmadan almaya çabalar ama yinede sulanır yoğurt bu ayol sulanmazsa zaten içinde yaralı bakterilerin hiç biri yok demek sulanmayan ve ekşimeyen yoğurt aslında sağlığa zararlı. bide bi kez uğur dündar göstermişti hazır yoğurtlara kayamak yerine kağıt peçetenin katlarını koyuyolardı aklıma geldi bak:)

    YanıtlaSil
  51. Sycorox, kuzenim de öyle. düzenli kestiriyor ama kırıklar devam ediyor. bilmiyorum ki tatlım belki bi bakım falan yapman lazımdır :S uf hiç anlamam ki :) umarım düzelir!

    bi de evet evet merve'yi kınadık di mi oh olsun :)

    lâl, işte bak şu an azıcık uçlarından aldırınca kel gibi hissetmenin nedeni taaa çocukluğununa dayanıyoor :P yerim seni :)

    YanıtlaSil
  52. yerdenuzak, ama şimdi saçların maşallah çok güzeşl :)
    ayrıca evet ya sulanırsa sulansın. yaşasın ortadan kaşık kaşık yoğurt yemek :)

    severim deliyi, attım valla trravmayı buraya yazarak. ohh içimi döktüm rahatladım :D

    arya in neverland, yaaa bi dakika ya her şey son cümleye kadar iyiydi ama ne ne nee!

    bu uğur dündar insanın iştahını alır yemin ediyorum :D

    YanıtlaSil
  53. Rapunzelim miam benim
    kestirme ya saçlarını uzun saç hastasıyım ben benimkiler uzamıyor bisüre sonra kırık dökük oluyor..uzun saç candır..

    ya babannem küçükkken bana yüzünü yıkamazsan şeytanlar yalar derdi..böyle bişey olabilir mi düşün bi çocuğum daha ödüm patlıyo resmen.Hala da gözlerim açılmadan sabah gidip yüzümü yıkarım ahh o şeytanlar:)

    YanıtlaSil
  54. benim de çorabı, ayakkabıyı v.b'yi sağ ayakla giyme alışkanlığım vardır. bir gün arkadaşımın evindeydik, eve giderken ayakkabıyı giyiyordum tam. solu geçiriverdim ayağıma. arkadaşımın ninesi bir bağırdı, "kıııığz napıyon sen hiç soldan giyilirmi, uğursuzluk olur sağdan giyilir vıdı vıdı" ben batıl inançları hiç sevmesem de o nineyi çok sevdiğimden artık hep sağdan başlarım :D

    YanıtlaSil
  55. Milena'm, yok yok kestirmem ben zaten merak etmee :)

    yaa milena!

    bunu ben blogda yazmıştım ya :D aynı anı bende de var. annem eskiden öyle diyordu ve ilk işim yüzümü yıkamaktı! :D

    YanıtlaSil
  56. bidüşün, evet bak nine artık seni nasıl etkilediyse :)

    benim de vardı öyle. halam demişti uyurken kollarını birbirine geçirme kısmetin kapanır. ay resmen etkisinde kalmıştım :D

    YanıtlaSil
  57. zaten yoğurt da sulandığı zaman hiç sevmem geri dönüp de bakmam ona, o madem kapris yapıyor kaşığı nasıl daldırırsak daldıralım sulanacak ben de hiç tenezül etmem tek 1 kaşık alırım olur biter =)

    YanıtlaSil
  58. Mekila, sen çözümü bulmuşsun valla kısasa kısas desene :)

    YanıtlaSil
  59. şimdi Mia'cım şöyle oluyor:
    Yoğurdun istediğin yerinden alıyorsun sonra da üzerini kaşığın sırtıyla düzlüyorsun sıva yapar gibi:)İşte o zaman yoğurt sulanmıyor, ben de bunu iş hayatında paylaştığım ev arkadaşımdan öğrenmiştim:)
    Haa kim takar sulanmış yoğurdu dersen ayrı konu, hassasiyeti olanlara söyleyeyim dedim:)
    Bu arada şu saç meselesinden çekmeyen var mı Allah aşkına?Ben de kuaförlere arkamdan sinsice kaş göz eden annem yüzünden kakül kestiremedim!

    YanıtlaSil
  60. Mia yazından sonra durup kendi çocukluğumu ve bugündeki izlerini sorguladım resmen, öyle güzel bi'konu olmuş :)
    yoğurt muhabbetine yorumum da, gıda mühendisi bi'insan olarak şöyle olucak; ister ortasından daldır kaşığı, ister kenarından, metal kaşık o yoğurdu illaki sulandırır, çünkü bağları kırıyosun orda :) hatta tahta kaşık kullanın muhabbetleri falan döner bu konuda. neyse Mervenin annesi kendince yorumlar katarak kaşığı ortadan daldırma muhabbeti çıkarmış, kimbilir Merve'nin çocukluğuna insek daha neler çıkıcak sen yine ucuz atlatmışssın :))

    YanıtlaSil
  61. Ya bende mutlaka kenarından alırım ama hiç farketmez sulanır yani :) o An'a dönüp merve ye söylemek lazımmış :)

    Çocuklugumda hep uzundu saçlarım, annem ya at kuyrugu yapar, yada örerdi. Öyle sıkılmıştımki kendimi hep kısa saçlı hayal ediyordum. Sonra büyüdüm saçlarımı kısacık kestirdim, aynaya baktım ve aglamaya başladım :) günlerce sokaga çıkmadım. Buda böyle travma işte :)

    YanıtlaSil
  62. arkadaşının bilmiş tavrı daha komik:D belki de sana çektiği azarın öncesinde annesinden o da bi ayar yemiştir kimbilir :))
    Ama doğru tespit miacım sanırsam şimdi yapmaya çekindiklerimizin altında hazin bir çocukluk psikolojisi yatıyor :)

    YanıtlaSil
  63. kitana, aaa demek sıva yapmak lazımmış hm hmm :) ki doğru kim takar ki sulanmış yoğurdu. merve'ler takar mesela :P

    ayrıca bu annelerin arkadan kaş göz işareti yapması yok muuu. sinsi sinsii. kuaföre geliş amaçları galiba aa :)

    YanıtlaSil
  64. Kuul'umsu Kadın, öncelikle hoşgeldin ve teşekkür ederim :)

    hepimiz çocukluğumuzu sorgulayalım dedim :p

    aa ben hiç bilmiyodum ve tahta kaşık kullanın muhabbetini. öğrendiğim iyi oldu ama yine de metal kaşık kullanırım o ayrı :)

    ayrıca gerçekten ucuz atlatmışım. Merve'nin çocukluğuna insek hakketen neler çıkar neler :)

    YanıtlaSil
  65. Aslı'cım, zaten bu yazıyı ve yorumları merve'ye okutmak istiyorum bak baaak herkes sulanır diyor diye :D

    olsun bak sana klasik cümleyi söylicem "kökü sende" ama gerçekten de öylee :)

    YanıtlaSil
  66. kuccukkurba, kesinlikle ve kesinlikle o da önce annesinden azar yedi bence sonra aynısını bana uyguladı haklısın :)

    di mi ya. çocukluk psikolojisi şu an her şey. o yüzden çocukluğumuza iniyoruuz :)

    YanıtlaSil
  67. miam yine döktürmüşsün kuzum :)

    kendi çocukluğuma indim vallahi

    biz de hala vardı yoğurt lap lap doldurulmaz kaselere sadece kenarlardan sıyır tek kat şeklinde itina ile yok sa yoğurt sulanır!!!

    :D:D:D:D

    YanıtlaSil
  68. Sulanmayan yoğurt varsa bu dünyada dişimi kırarım. Ne zaman yoğurt alınsa her daim de kaşığı ortadan daldırırım. Hiç çekinmem yani. Sulanırsa sulansın benden kıymetli mi? Sulanınca da ayran yaparız hem. Nolmüş yani. Saçların upuzunsa çok kıskanırım miaaa :( Benim saçlarım hiç uzun olmadı. Ne çocukluğumda, ne gençliğimde. Yaşlanmaya başladım hala kısa :p Öptüm seniğ :*

    YanıtlaSil
  69. *ssdesignbutik , teşekkür ederim kuzum :)
    kaybolmayan sakız istiyoruz gibi ben de "sulanmayan yoğurt istiyoruz!" dicem ehe :)

    Kırmızı Balonlu Kız, ne güzel dedin işte bu! sulanır o her şekilde di mi kırmızı balonum oyy :*

    ayrıca ne yaşlanması daha ohohoo o zaman ben çoktan yaşlandım :D

    saçlarım upuzun ve sanırım bacaklarıma dolanıcak artık :p eheh
    ben de öptüm seniğ :*

    YanıtlaSil
  70. Saçları sağlıklı uzatmanın yolları başlıklı yazı istiyorummm :))

    Rica : Miacım, bloguna koymuş olduğun resimleri kimin yaptığını söylemek istemeyebilirsin. Ancak senden bir şey rica etsem? Bana limango gibi alışveriş yapılan e-ticaretle ilgili bir resim yaptırabilmen mümkün, böyle özgün bir resim :) ??

    YanıtlaSil
  71. "Kiriklarini aliyim mi?" diyen her kim olursa olsun gerilirim, annem yada kuafor hic farketmez :D zaten dogru duzgun sadece kiriklari alan kuaforu bulana kadar neler yasadim. zaten ilk kez dogru duzgun sacimi uzatiyorum :D

    Ve yazini okurken dexter'i izliyordum, sarkiyi actim ve diziyi unuttum resmen dexter'la cok hos oldu ahaha :D

    YanıtlaSil
  72. Lolita'm, öncelikle bloguna da buraya da hoşgeldin! :)

    ayrıca sağlıklı saç uzatma konusunda inan bi bilgim yok. saçlarıma hayatımda bi kere bile bakım yapmadım. babamdan gelen bi Allah vergisi sanırım. Ne kırık var ne fçn derdi var. yıkayıp çıkıyorum inan. sadece elidor şampuanı ve saç kremi bu kadar :)

    Resimlere gelince, keşke yazılarıma özel resim yaptırabilsem :D

    ben bu resimleri bi internet sitesinden buluyorum. yani yazılara özel resim yaptırmıyorum. hepsi hazır.

    Fakat tam olarak nasıl bi resim istediğini anlamadım. mail at bana. elimde o tip bi resim varsa sana yolliyim.

    trainspottingmiaa@hotmail.com

    YanıtlaSil
  73. SummerSmilar, kırıklaırnı aliyim mi yalanı diye bi şey var haklısın. ben de inanmıyorum kimseye valla. bi kuaför buldum 4 yıldır adam kes desem de kesmiyor kıyamıyor. o yüzden rahat rahat "uçlarından alınıcak her zaman ki" diyodum fakat adam kırık tarak diye bi kuaförde çalışmaya başladı kesim 60 tl falan :(

    bu yüzden kestiremedim 3 aydır ve çok uzadı off.

    son olarak dexter'la güzel gitti desene eheh ne güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  74. Ahaha yoğurt ben sana tencere tencere yoğurt getireyim korkun geçene kadar ortasına daldır bebeğim. Ben yoğurt sevmem zaten. Ama şu saç korkun iyi ki olmuş bayılıyorum ben senin saçlarına.

    YanıtlaSil
  75. valla bak kağıt peçetenin kağıtlarını açıp yoğurdun üstüne seriyolar sonra kağıt yoğurdun suyunu emiyo aynı kaymak gibi görünüyo:)valla uğur dündar bu ne dese inanıcaksın :)

    YanıtlaSil
  76. sulanmayan yoğut mu var allah aşkına ya. metal dokunduğu an sulanıyo hepsi arkadaşın ve annesi kimden duyduysa çok yanlış biliyor. hiç sulanmasın istiyosan hepsini bi karıştırırsın dediğin gibi o zaman biraz daha dayanır ama yine sulanır yani illa dediğin gibi :D sen boşver onları daldır kaşığı ortadan hem bu şekilde eminim çok sanatsal bi çalışma da yapmış olursun bence :D ortası oyuk falan başarılı olur :D

    o saç konusu benim kadar kimseyi üzemez :( annem küçüklüğüm boyunca küt-kahkül kestirip durdu en sonunda (5.sınıfta) isyan ettim kestirmedim 7 sene uzattım (arada uclarından biraz kırptırdım o kadar). üzerine oturuyordum o kadar uzun oldu falan derken biraz kısalsın çok uzadı falan dedim gaza geldim bildiğin 1 kol boyu saç gitti. ilk kesilirken bildiğin ağladım hemde O_O sonra puşt herif yamuk kesti hopp düzelttirmeye başka yere gittik ordan da 1 karış gitti.sonra çok düz oldu şekilsizdi herken 4 parmak da ben kestirmeye gittim şimdi o üzerine oturduğum saçmlarım omuzlarıma sıfır hıkhık bi 7 sene daha kestirmem artık :(

    YanıtlaSil
  77. Yoğurdun bütün vitamini suyunda olduğu için ve bu suyun da pek hoş bi görüntüsü olmadığı için bazıları döküyolar. Kaşığı derine daldırmak yerine aynı hizada alıp çukur yaratmazsan fazla bi sulanma olmaz. Pilavın tabağın sol tarafında olması konusuna ise şöyle bi yorum getirebilirim. Sağ elini kullandığını düşünürsek tabağına yemek alacağın zaman sürekli sağ tarafından yaklaşırsın bunun için de sağ tarafın boş olması gerek. Ben tabağa önce pilavı alırım o yüzden benim de hep soldadır :D

    YanıtlaSil
  78. bennim anam hala kızar bu olaya
    belkide analarımızında çocukluğuna inmek gerekir miacım haa ne dersin :DDD

    YanıtlaSil
  79. cipsim, oleeey annaştık o zaman! senin yoğurtlarını da ben yerim ortadan daldıra daldıra :)

    teşekkür ederim ayrıca cipsitom ben de senin gülüşüne bayılıyorum o nolucak?

    arya, yaa yukarda da dediler şok oldum yoğurttan soğudum yeminle. ama iyi ki kaymaklı yoğurt sevme gibi bi huyum yok. peçete yemedim ben hiç, evet :) şükürler olsun! :D

    YanıtlaSil
  80. seymsomething, bu metal kaşık olayını cidden yeni öğrendim. yorumlar sonrası :) meğersem öyleymiş hm :)
    ama ben de hep hepsini bi karıştırırım böylece sulanma süres uzar dediğin gibi. evet ya sanatsal çalışmam harika olucak :D

    ayyyy kıyamam ben sana! saçla ilgili kısmı okuyunca şok oldum yaa ufff! umarım hemencecik uzar bebeğim :(

    Bir İnce Ses, bu vitamin olayını hiç önemsemiyorum ya mesela elmanın kabuğundaymış o vitamin ama ben hayatta kabuklu bi elma yiyemem. bi de o pilav solu olayını ise ben hep azıcık olan simetri takıntıma bağlamıştım :)

    bayan mikrop, bak bu güzeldi! :D

    YanıtlaSil
  81. ehehe bir tencere yoğurdu insana neler öğretiyor hacıı:)bende hep üstunden üstünden birer kat alırım sulanmasın diye yine sulanır:)yoğurdun sulanası varsa suç neden bizim?:P

    YanıtlaSil
  82. alyacım, sorma yaa! biz de suç yok. suç yoğurtun doğasındaa eheh :P

    YanıtlaSil
  83. demek ondaaaaan..
    ya beni küçükken çok serbest bıraktılar var ya Mia.. hep saldım çayıra mevlam kayıra büyüdüğüm için kafama ne eserse onu yapıyorum.

    yoğurda kaşığı ortadan daldırınca ne oluyor bilmem ama.. "ESTETİK OLMUYOR ÖYLE YAA" :D ben sırf o yüzden ortadan daldırmıyorum.. böyle o güzel beyaz tabakanın tam ortasında derin bir krater görmekk.. ıhhh :D

    onun haricinde sulanıyormuşş.. yok efendim kuruyormuş.. dağılıyormuş.. bunlar problem olmamalı bence :D nasılsa midemizde sulancak sulanacağı kadar.. :D

    YanıtlaSil
  84. bötüüüü!

    eveeet demek ondaaaan ehe :)

    ne güzel işte ya. ohh saldım çayıra mevlam kayıra :)

    estetik olmuyor hakkaten evet ama çocuk aklı işte bötü napiim ki ıhım :)

    aynen midemizde sulanıcak yahuu! :D

    YanıtlaSil
  85. Ben de hiç alışık değilimdir öyle ev yoğurduna geçen gün annem yapmış dokunma diye tembihliyordu beni de:)) Gidip kaşığı ortasına daldırayım mı senin için? Söz veriyorum sulanmıcak :))

    ayrıca çocukluk travması diye bişi cidden var.Ben de kendimde öyle çok şey gözlemledim ben de mi yazsam ne :)))

    YanıtlaSil
  86. Misisipi, daldır benim için yaap bunuuuu eheh :)

    bence sen de yaz bakalım sen de çocukluğun nası etkiler bırakmış :)

    YanıtlaSil
  87. çocukken ne çok deliyle arkadaşlık yapmışız de mi Mia . şimdi ise normallere bile tahammülümüz kalmadı. neysee

    yoğurdu nerden alırsan al sulanır .

    saç konusuna hiç girmeyeceğim .

    pilavda solda durur :)

    YanıtlaSil
  88. kibritci kız, ya yorumlarına bayılıyorum :D

    bence de bence de bence de (hepsine birden katılıyorum)

    ve öptüm :*

    YanıtlaSil
  89. Ama cidden yoğurt öyle dan diye ortadan doldurulmaz :D Ben Merve'ciyim! :)) Evde yapılan yoğurdun ilk katı kaymak niyetine alınır, ayrılır ve sonra yenmek için kaselere doldurulur. Annem bana hala kızar ortadan doldurduğumda:)) Alışkanlık.. Tabi tüm bunlar yoğurdun sulanmasıyla mı ilgili yoksa görselliğin önemi mi hala bilmiyorum. Yoğurt illa sulanır, çare yok.

    YanıtlaSil
  90. mydestiny, hehe haklısın valla yoğurt illa sulanır çare yok :)

    ama görsellik mantıklı.

    YanıtlaSil
  91. Canım mimlendin haberin olsun :)

    YanıtlaSil
  92. HYPATİA, bakıyorum hemen canım :)

    YanıtlaSil
  93. Her türlü sulanır o, ben seni destekliyorum :D

    YanıtlaSil
  94. Mystery'im, bence de bence de! mesela bugün sulandı yoğurt :)

    YanıtlaSil
  95. yaa ben bunları hep okuyup evde yorum atiyim diyip unutuyorum :/

    ya mia ben de küçükken mayonez sevmez ketçap yerdim deli gibi şimdi de ketçaptan nefret ediyorum insanın nası tam tersi oluyo ağız tadı ne enteresan :) sizin de masa çilingir sofrası gibiymiş yalnız afdsfd

    bu arada ben de bayılırım yoğurda tam ortadan kaşık batırmaya hala da öyle yaparım ehehe, yalnız arkadaşın tam bir drama queenmiş ''artık bu koca tencere yoğrt bir anlam ifade etmez'' ay koptum :D

    ayrıca merve de yanlış bilyomuş kenardan diil üstten böle sıyıra sıyıra tereyağı alır gibi almak lazımmış yoğurdu sulanmasın die ama boşwer sen eheueh öptüm :D

    YanıtlaSil
  96. zeynepim ya istediğin zaman at, hatta hiç atmasan da olur çünkü biliyorum okuduğunuuuu hehe :)

    ya aynen! ben de eskiden ketçap çok severdim şimdi hiç ama hiç yanii!

    arkadaşımı hiç hatırlatma. anında drama bağladı hakketen :D

    ay tamam bence de boşver şener şenli gülüş :D

    YanıtlaSil